Hallo hondenliefhebbers,
Nou, ik zal even mijn probleem uitleggen, al is het misschien niet eens echt een probleem. Sinds drie maanden hebben mijn vriend en ik Arthur geadopteerd, een jonge foxterriër kruising jackrussell (althans, dat is ons verteld). Arthur was al vrij snel zindelijk; we kregen hem toen hij twee maanden was en rond de drieënhalve maand was hij zindelijk, op een heel zeldzaam ongelukje na. Voor de nacht duurde het iets langer, maar uiteindelijk was het een wonder: geen drollen of plassen meer 's ochtends. Hij sliep in een klein halletje onderaan de trap.
Twee weken geleden zijn we verhuisd. We hebben zijn mand voor de nacht in een grotere gang gezet die met deuren afgesloten kan worden (anders vreet hij alles aan wat hij tegenkomt, echt levensgevaarlijk), maar sindsdien is het mis: janken, piepen, en poep en grote plassen bij het wakker worden.
Gisteravond weigerde hij naar zijn plek te gaan. We stelden voor om nog een laatste plasje in de tuin te doen, voor het geval hij daarom aan het piepen was. Hij rende naar buiten en kroop meteen in zijn hondenhok, alsof hij wilde zeggen: 'ik wil hier slapen'. Dus hebben we hem buiten laten slapen.
Maar ja, ik voel me er niet echt goed bij. Het voelt alsof ik hem in de kou achterlaat, dat arme beestje. Ik ben bang dat hij ziek wordt, iets gevaarlijks eet of erin stikt. Maar 's ochtends was hij hartstikke blij toen we de deur opendeden en hij begroette ons enthousiast zoals altijd... Dus alsjeblieft, heeft iemand advies voor een bezorgd baasje?!