Mijn hond wil buiten slapen

Carpedor
Carpedor Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo hondenliefhebbers,

Nou, ik zal even mijn probleem uitleggen, al is het misschien niet eens echt een probleem. Sinds drie maanden hebben mijn vriend en ik Arthur geadopteerd, een jonge foxterriër kruising jackrussell (althans, dat is ons verteld). Arthur was al vrij snel zindelijk; we kregen hem toen hij twee maanden was en rond de drieënhalve maand was hij zindelijk, op een heel zeldzaam ongelukje na. Voor de nacht duurde het iets langer, maar uiteindelijk was het een wonder: geen drollen of plassen meer 's ochtends. Hij sliep in een klein halletje onderaan de trap.

Twee weken geleden zijn we verhuisd. We hebben zijn mand voor de nacht in een grotere gang gezet die met deuren afgesloten kan worden (anders vreet hij alles aan wat hij tegenkomt, echt levensgevaarlijk), maar sindsdien is het mis: janken, piepen, en poep en grote plassen bij het wakker worden.

Gisteravond weigerde hij naar zijn plek te gaan. We stelden voor om nog een laatste plasje in de tuin te doen, voor het geval hij daarom aan het piepen was. Hij rende naar buiten en kroop meteen in zijn hondenhok, alsof hij wilde zeggen: 'ik wil hier slapen'. Dus hebben we hem buiten laten slapen.

Maar ja, ik voel me er niet echt goed bij. Het voelt alsof ik hem in de kou achterlaat, dat arme beestje. Ik ben bang dat hij ziek wordt, iets gevaarlijks eet of erin stikt. Maar 's ochtends was hij hartstikke blij toen we de deur opendeden en hij begroette ons enthousiast zoals altijd... Dus alsjeblieft, heeft iemand advies voor een bezorgd baasje?!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • Carpedor
    Rapporteren

Ja, dat is precies wat ik ook denk, dus ik laat hem maar gewoon. Ik geloof niet dat hij naar buiten zou gaan als hij het daar niet fijn zou vinden om te slapen, vooral omdat hij weet dat hij binnen zijn mand heeft staan in de hal. Ik blijf hem sowieso elke avond zijn mand aanbieden ^^

Vertaald Frans
    Carpedor
    Rapporteren

Ja, dat is precies wat ik ook denk, dus ik laat hem gewoon. Ik denk niet dat hij naar buiten zou gaan als hij daar niet lekker kon slapen, vooral omdat hij weet dat zijn mandje binnen in de hal staat. Ik blijf het hem sowieso elke avond aanbieden ^^

Vertaald Frans
    Carpedor
    Rapporteren

Ja, dat is precies wat ik ook denk, dus ik laat hem maar gewoon. Ik geloof niet dat hij naar buiten zou gaan als hij het daar niet fijn zou vinden om te slapen, vooral omdat hij weet dat hij binnen zijn mand heeft staan in de hal. Ik blijf hem sowieso elke avond zijn mand aanbieden ^^

Vertaald Frans
    Margot69
    Margot69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah ja, maar als we het over grote ruimtes hebben, is de bank natuurlijk een ander verhaal! ;)

Mijn honden liggen graag lekker knus in een klein hoekje, bovenop elkaar, maar als de bank beschikbaar is, maakt dat dak boven hun hoofd ineens niet meer uit. Dat is echt het ultieme 😁

Volgens mij vindt jouw hond de plek die je voor hem had uitgekozen voor de nacht gewoon niet zo fijn, en gaat hij daarom liever naar zijn bench waar hij zich prettiger voelt :)

Vertaald Frans
    Carpedor
    Rapporteren

Ik denk niet dat de grote ruimtes hem dwarszitten, want we hebben weleens per ongeluk de deuren open laten staan terwijl hij op de bank lag te maffen, en toen was er ook geen enkel plasje of poepje in huis te vinden.

Vannacht deed hij weer precies hetzelfde: op het moment dat we naar bed gingen, glipte hij zijn hok buiten in, dus tja... Hij lijkt zich verder kiplekker te voelen, nog steeds even knuffelig en lekker druk, dus ik maak me niet te veel zorgen. Een gedragstherapeut vertelde me dat ik me niet schuldig moet voelen en mijn menselijke emoties niet op de hond moet projecteren (het is misschien niet helemaal duidelijk, maar ik weet zeker dat jullie wel snappen wat ik bedoel). Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Vertaald Frans
    Carpedor
    Rapporteren

Ik denk niet dat grote ruimtes hem dwarszitten, want we hebben weleens per ongeluk de deuren open laten staan terwijl we op de bank lagen te slapen en toen was er ook geen plasje of poepje in huis te vinden.

Vannacht deed hij weer precies hetzelfde: op het moment dat het bedtijd was, glipte hij meteen naar zijn hok buiten, dus tja... Hij ziet er verder top uit, nog steeds even knuffelig en lekker gek, dus ik maak me niet te veel zorgen. Een gedragsdeskundige vertelde me dat ik me niet schuldig moet voelen en dat ik geen menselijke emoties op de hond moet projecteren (het is misschien een beetje vaag, maar ik weet zeker dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel). Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Vertaald Frans
    M
    Mildoumagh13 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Wat als je simpelweg een binnenhok neerzet, als een soort holletje? Misschien stelt het feit dat er een dak op zit hem wel gerust. Sommige puppy's vinden het niet fijn om op een plek te liggen waar veel doorgang is... zo in het open... Neem voor zo'n binnenhok alleen geen schuimrubber, want dat wordt geheid gesloopt ^^... Op Pinterest staan bij de pins echt leuke creaties... ook bij de IKEA-hacks... https://www.pinterest.nl/search/pins/?rs=ac&len=2&q=niche%20int%C3%A9rieur%20pour%20chien&eq=niche%20int%C3%A9rieur&etslf=9453&term_meta[]=niche%7Cautocomplete%7C2&term_meta[]=int%C3%A9rieur%7Cautocomplete%7C2&term_meta[]=pour%7Cautocomplete%7C2&term_meta[]=chien%7Cautocomplete%7C2 https://i.pinimg.com/564x/6b/8e/dd/6b8eddf1524beaa8982740db27333bea.jpg https://i.pinimg.com/564x/03/48/fb/0348fbdd25d0c5f4eee148819b94b5e7.jpg Een pup kan de behoefte hebben om zich beschermd te voelen met iets boven zijn kop... Persoonlijk zou ik een pup niet buiten laten; je loopt het risico dat hij gestolen wordt of dat hij iets verkeerds eet... Hij is nog in de groei, dus voor zijn gewrichten en de kou is het niet best... En het belangrijkste: door hem buiten te laten, riskeer je dat hij onzeker wordt en dat het later heel moeilijk wordt om een echte band met hem op te bouwen. En onthoud één ding: jij bent het baasje! Het is niet je pup die beslist.. ;-) Jij bent er voor zijn welzijn... als hij later groter is en liever buiten slaapt, zie je dat dan wel weer... met een aangepast hok... :-)

https://ovo.fyi/fmovies/ https://ovo.fyi/yesmovies/ https://ovo.fyi/solarmovie/

Sommigen vinden het simpelweg niet fijn om in grote ruimtes te slapen en kruipen liever lekker weg in een coconnetje.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De verhuizing heeft hem van slag gebracht, je zou de zindelijkheidstraining weer helemaal van voren af aan moeten oppakken, alsof hij pas twee maanden oud is :)

Vertaald Frans
    Margot69
    Margot69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik sluit me aan bij Doudou 229, sommige honden voelen zich gewoon prettiger met een dakje boven hun hoofd ^^

Mijn honden slapen alleen maar in hun bench (die we nu trouwens niet meer dichtdoen). Toen we hem weghaalden, was het echt een drama; we kregen ze met geen mogelijkheid in hun mand in de woonkamer, ook al stond die op de plek waar eerst de bench stond. We hebben hem weer teruggezet zonder het deurtje en nu zijn ze weer helemaal blij. Sommige honden houden er gewoon niet van om in een grote open ruimte te slapen en kruipen liever lekker weg in een coconnetje ^^

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

En wat als je gewoon een binnenhok neerzet, als een soort holletje? Misschien stelt het hem wel gerust om een dak boven zijn kop te hebben. Sommige puppy's vinden het niet prettig om op een plek te liggen waar veel mensen langskomen, zo in de open ruimte... Kies voor zo'n binnenhok alleen niet voor schuimrubber, want dat wordt geheid gesloopt ^^...

Op Pinterest kun je echt leuke creaties vinden... kijk ook eens bij de IKEA-hackers...

https://www.pinterest.fr/search/pins/?rs=ac&len=2&q=niche%20int%C3%A9rieur%20pour%20chien&eq=niche%20int%C3%A9rieur&etslf=9453&term_meta[]=niche%7Cautocomplete%7C2&term_meta[]=int%C3%A9rieur%7Cautocomplete%7C2&term_meta[]=pour%7Cautocomplete%7C2&term_meta[]=chien%7Cautocomplete%7C2

https://i.pinimg.com/564x/6b/8e/dd/6b8eddf1524beaa8982740db27333bea.jpg

https://i.pinimg.com/564x/03/48/fb/0348fbdd25d0c5f4eee148819b94b5e7.jpg

Een pup kan de behoefte hebben om zich beschermd te voelen met iets boven zijn kop...

Persoonlijk zou ik een pup nooit buiten laten; je loopt het risico dat hij gestolen wordt of dat hij iets verkeerds eet... Hij is nog in de groei, wat niet goed is voor zijn gewrichten met die kou... Niet echt ideaal dus. En het belangrijkste: door hem buiten te laten, riskeer je dat hij onzeker wordt en wordt het later veel lastiger om echt een goede band met hem op te bouwen.

En vergeet niet: jij bent het baasje! Niet de pup beslist, maar jij.. ;-) Jij doet wat het beste voor hem is.

Als hij later als hij groter is liever buiten slaapt, kun je dat dan altijd nog bekijken met een aangepast buitenhok... :-)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!