Hoi allemaal,
Ik kom weer bij jullie terug, dit keer met een nieuwe uitdaging.
Mijn puppy is bijna 9 maanden oud en de laatste tijd vind ik hem echt lastig.
Eerst was hij eigenlijk best makkelijk, maar nu heb ik het gevoel dat ik weer een puppy van 3 maanden heb, maar dan eentje die meer dan twee keer zo zwaar is.
Ik laat hem ongeveer 2,5 uur per dag uit.
's Ochtends wandelen we zeker 1 tot 1 uur en 15 minuten los, waar hij met andere honden kan spelen, lekker kan snuffelen en zijn energie goed kwijt kan... tussen de middag gaan we 20 minuutjes, na het werk rond 19:00/20:00 uur weer een uur... en als hij dan nog niet slaapt, gaan we nog even 10 minuutjes voor het slapengaan.
Hij is nooit alleen thuis en we hebben ook nog een tuintje.
Alles ging goed. Het wandelen aan de lijn begon er eindelijk goed in te zitten (behalve als er andere honden waren, dan trok hij als een idioot, maar daar werkten we aan)... maar sinds kort vertoont hij kuren tijdens het wandelen en stopt hij als we een kant op gaan die hem niet aanstaat.
Hij blijft dan staan en is niet vooruit te branden.
Ik moest er een keer bijna van huilen lol
Wat ik nu probeer als we op een veilige plek zijn: ik laat de riem los en loop weg, dan komt hij binnen een paar seconden wel weer achter me aan... helaas kan dat niet overal vanwege het verkeer enzo...
En verder heb ik geprobeerd hem te lokken met snoepjes of speeltjes... maar daar trapt hij niet in.
Op dat soort momenten besluit ik om nog eigenwijzer te zijn dan hij; ik stop dan ook, maar ik geef hem totaal geen bewegingsvrijheid.
Zo van: "Oké knul, jij wilde stoppen? Dan staan we stil."
Dus als er een andere hond hallo komt zeggen: jammer dan, we blijven staan, geen contact.
Als er iemand langsloopt of bij de minste of geringste prikkel: we blijven gewoon zitten.
Na een tijdje merkt hij wel dat het oersaai is om stil te staan en dan gaan we eindelijk weer verder.
Maar soms staan we daar wel 15 minuten te wachten.
Ik vroeg me dus af of jullie nog tips of trucs hebben.
Zou dit op een gezondheidsprobleem kunnen wijzen? Of is hij zo moe dat hij daarom wil stoppen? Ik heb me dat echt afgevraagd...
Bedankt allemaal ;)