Mijn hond hoest tijdens het drinken
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Julie, bedankt voor je reactie.
Hij maakt geen geluid bij het ademen en heeft absoluut geen moeite met inspanning, integendeel zelfs. Hij heeft ook al een tuigje.
Ik ga een afspraak maken bij de dierenarts voor een röntgenfoto.
Hoi, de oorzaken van hoesten bij honden kunnen erg uiteenlopen. Heeft hij ook andere symptomen? Maakt hij bijvoorbeeld een hard geluid bij het ademhalen? Of merk je dat hij moeite heeft met inspanning?
Meestal doet hoesten na het drinken denken aan een vernauwing van de luchtpijp (vaak bij kleine honden) of aan een verlamming van het strottenhoofd (vaker bij grote honden), maar dat zijn natuurlijk puur vermoedens. Je zou je dierenarts kunnen vragen om een laryngoscopie te doen (om het strottenhoofd van dichtbij te bekijken) of een röntgenfoto van de borstkas te laten maken. Zo weet je zeker dat het probleem niet bij de luchtpijp ligt en dat de longen in orde zijn, want soms kan verslikken leiden tot een longontsteking.
Ik raad je aan om voortaan een tuigje te gebruiken in plaats van een halsband om te voorkomen dat hij een hoestprikkel krijgt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes,
Julie
2 reacties van 2