Mijn hond heeft een opgezette buik en drinkt erg veel
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Wat een aparte diagnose...!?! En de behandeling... alleen een pijnstiller? Heb je ook adviezen gekregen over het dieet en de overstap die je moet maken?
Ik zou echt ergens anders heen gaan als ik jou was. Dat de hond al wat ouder is, betekent niet dat er niet verder gezocht hoeft te worden...
Wat het overstappen op andere brokken betreft: voor de gezondheid van elke hond is het beter om dit over een langere periode te doen door de twee merken te mengen. Meng steeds een beetje meer van het nieuwe voer door het oude. Doe hier zeker drie weken over totdat je volledig bent overgestapt op het nieuwe merk.
Bedankt Jador
Ik heb mijn hond vanochtend weer mee naar de dierenarts genomen, maar hij zegt dat het komt omdat ze oud is en de overstap naar de andere brokken die mijn moeder heeft gedaan niet goed is gevallen. Maar sinds vanochtend jankt ze steeds meer, ze geeft trouwens niet over. Ze piept vooral als we naar haar kijken; zou ze het expres doen om meer aandacht te krijgen?
Met spoed naar de dierenarts. Dit is of een urineweginfectie die naar de nieren is geslagen, of een darmverstopping.
Een opgezette buik kan ook een teken zijn van een maagtorsie, wat binnen 4 uur fataal is. Anders kan het ook een darmkanteling zijn, wat tot een verstopping leidt. In dat geval gaan ze vaak ontlasting overgeven; ik hoef er geen tekening bij te maken, maar als het er aan de achterkant niet uit kan...
Maar echt, snel, snel, snel naar de dierenarts!
3 reacties van 3