Mijn hond gromt en blaft naar familieleden

E
Ealn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik schrijf dit bericht omdat mijn hond, zoals de titel al zegt, agressief gedrag vertoont naar bepaalde familieleden (mijn vader en mijn broer).

Ik heb mijn hond nu bijna een maand geleden geadopteerd en vanaf het begin is hij al bang voor mijn vader en mijn broer. Eerst dachten we dat hij mannen in het algemeen niet leuk vond, maar als de vriend van mijn zus langskomt, is hij juist superblij.

We zijn steeds banger dat hij echt gaat aanvallen, ook al doen zij hun best door hem snoepjes te geven of hem te aaien. Er verandert echter niets.

Als hij gromt en blaft, geven we hem op zijn kop en sturen we hem naar zijn mand, maar ik weet niet of dat wel de juiste aanpak is.

We zijn van plan om een gedragstherapeut in te schakelen, maar ik zou dat liever vermijden omdat ik momenteel niet zo breed zit.

Als je tips of oplossingen hebt voor mijn probleem, dan hoor ik het heel graag!

Alvast bedankt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als hij wel naar de vriend van je zus gaat, heeft hij niet per se een probleem met mannen. Als hij met zijn staart tussen zijn benen wegloopt, is dat grommen dus geen spelletje... Hij vertrouwt je vader en je broer niet. Misschien is hun houding te intimiderend... of zijn ze te opdringerig.

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Maar hij zal naar ze blijven grommen en blaffen.

Zaterdag ga ik weer naar de hondenschool en er is daar een gedragstherapeut. Ik ga het er sowieso even met haar over hebben om te kijken of ze bij ons thuis langs kan komen.

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Reken maar dat de hond het aanvoelt als ze niet zo van dieren houden - ze kunnen hem dan beter negeren - dat maakt het samenwonen een stuk makkelijker -

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het kan zijn dat je hond, zo niet vijandigheid, dan toch tenminste een zekere terughoudendheid voelt bij je vader en je broer...

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Dat doen we al, dat zij het eten geven. Ze hebben ook altijd snoepjes in hun zakken voor als hij naar ze toe komt om aan ze te snuffelen. Maar je moet ook weten dat mijn vader en broer over het algemeen niet zo van dieren houden, dus het boeit ze niet echt. Ik weet niet of een hond dat kan aanvoelen of niet.

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hebt deze hond nog niet zo lang en omdat je zijn verleden niet kent, is hij misschien wel mishandeld. Je vader en je broer moeten in ieder geval absoluut niet zelf het contact met hem opzoeken – zeker niet als hij strak tegen je aan zit. Ze moeten hem volledig negeren als ze in dezelfde ruimte zijn. Beetje bij beetje zal hij gaan begrijpen dat hun aanwezigheid geen bedreiging is. De band kan versterkt worden via het voer: laat je vader 's ochtends de voerbak geven en je broer 's avonds (als hij twee keer per dag eten krijgt, of wissel het anders per dag af).

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Hij is ongeveer 1 jaar oud. Ik weet zijn exacte leeftijd niet precies, hij komt uit het asiel nadat hij op straat was gevonden en op basis van zijn gebit is mij verteld dat hij rond september 2018 is geboren.

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Ze moeten het contact niet forceren, want dan deinst de hond alleen maar meer terug.

Hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij ze eindelijk accepteert?

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze moeten het contact niet forceren, want dan deinst de hond alleen maar verder terug.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!