Mijn hond accepteert mijn puppy niet

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo allemaal,

Ik heb al meer dan twee jaar een teefje, een kruising tussen een spaniël en een setter. Ze is vier jaar oud en komt uit het asiel met, zoals wel vaker, een moeilijk verleden...

Mijn vriendin en ik wilden graag een tweede hondje erbij, een reutje van hetzelfde type. Hij is er nu vijf dagen. Hij is pas twee maanden oud en dus echt een druktemaker ;) (we hebben vooraf de dierenarts om advies gevraagd en die raadde een reutje aan, gelet op haar karakter).

Als mijn hond binnen is, kijkt ze hem heel boos aan. Ze komt haar bank niet af (ik weet het...) en zodra hij in de buurt komt om te spelen of langsloopt, gromt ze naar hem. Ze loopt ook niet meer ontspannen door het huis zoals vroeger... Ze is echt enorm gespannen. Zondagavond heeft ze hem zelfs aangevallen. Hij had gelukkig geen verwondingen, ze heeft hem alleen even flink gehapt, maar we zijn nu wel bang.

Tijdens het wandelen buiten negeert ze hem volledig en zodra hij bij haar in de buurt komt, loopt ze weg.

Ik wil jullie alvast bedanken voor de tips of voor het delen van jullie eigen ervaringen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Tja, dieren zijn net mensen. Helaas bestaat jaloezie ook echt bij onze viervoeters... maar geen zorgen, over een tijdje komt alles wel weer goed, als je er zelf maar voor zorgt dat je ze niet jaloers maakt.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze gaat er wel aan wennen... je moet haar gewoon de tijd geven.....

Ze is twee jaar lang de enige bij je in huis geweest... en nu zit ze ineens met een andere hond...

Je moet ze goed in de gaten houden totdat alles een beetje op zijn plek valt....

Maak vooral geen enkel onderscheid tussen die twee..... voor allebei een snoepje, en dat geldt ook voor het aaien en knuffelen.

Als je het mannetje aait, roep haar dan rustig en moedig haar aan om erbij te komen, maar laat haar dat wel uit zichzelf doen.

Over een tijdje..... zijn ze de beste maatjes van de wereld.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tja... Als je om advies had gevraagd voordat je de pup in huis haalde, hadden we je aangeraden om eerst te kijken of je hond wel sociaal is naar andere honden, zowel buiten ALS bij je thuis, en om haar met de pup te testen voordat je hem in huis nam. Nu het eenmaal zover is, weet ik het ook niet; misschien is je hond nogal bezitterig of gewoon niet zo sociaal. Heb je al eens andere honden over de vloer gehad (van vrienden, buren, familie of als oppas)?

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!