Hallo allemaal,
Ik heb al meer dan twee jaar een teefje, een kruising tussen een spaniël en een setter. Ze is vier jaar oud en komt uit het asiel met, zoals wel vaker, een moeilijk verleden...
Mijn vriendin en ik wilden graag een tweede hondje erbij, een reutje van hetzelfde type. Hij is er nu vijf dagen. Hij is pas twee maanden oud en dus echt een druktemaker ;) (we hebben vooraf de dierenarts om advies gevraagd en die raadde een reutje aan, gelet op haar karakter).
Als mijn hond binnen is, kijkt ze hem heel boos aan. Ze komt haar bank niet af (ik weet het...) en zodra hij in de buurt komt om te spelen of langsloopt, gromt ze naar hem. Ze loopt ook niet meer ontspannen door het huis zoals vroeger... Ze is echt enorm gespannen. Zondagavond heeft ze hem zelfs aangevallen. Hij had gelukkig geen verwondingen, ze heeft hem alleen even flink gehapt, maar we zijn nu wel bang.
Tijdens het wandelen buiten negeert ze hem volledig en zodra hij bij haar in de buurt komt, loopt ze weg.
Ik wil jullie alvast bedanken voor de tips of voor het delen van jullie eigen ervaringen!