Mag een minderjarige eigenaar zijn van een hond?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi Dogicorne,
Sorry, maar nee.
Geen enkel asiel zal je een hond toevertrouwen, geen enkele fokker zal je een puppy verkopen en geen enkele particulier met een beetje gezond verstand zal je een dier meegeven zonder de toestemming en aanwezigheid van je ouders.
Als zij geen hond willen, kun je hun besluit alleen maar accepteren. Zeker omdat zij wettelijk verantwoordelijk zijn voor de hond die bij hen in huis zou wonen.
Omdat je nog op de middelbare school zit, kun je niet voor een hond zorgen zoals het hoort. Dat geldt zowel op financieel vlak (spullen, voer, de dierenarts...) als simpelweg de tijd die nodig is voor de opvoeding en het uitlaten.
Ik ben 12 jaar, ter info
Hoi!
Ik ben nog minderjarig en ik wil graag een hond, maar mijn ouders zijn het er niet mee eens. Mag ik een hond adopteren als ik minderjarig ben en zonder toestemming van mijn ouders?
Goedenavond, ik heb een vraagje. Ik ben 15 en ik wilde graag weten of het nog steeds mogelijk is om een eigen hond te hebben. Bedankt voor jullie reacties 😊
Als er geen sprake is van een commerciële verkoop, doet de leeftijd van de eigenaar er niet toe en is dat niet belangrijk. Alleen al het feit dat het dierenpaspoort of de registratie van de chip of tatoeage op naam van een minderjarige staat, maakt diegene de eigenaar.
Inderdaad, bedankt voor de correctie!
Ik dacht dat het gewoon ging om het eigenaar zijn, maar dat geldt dus inderdaad alleen als er een koopakte is :)
Ik denk dat een minderjarige best een hond kan hebben, zolang het maar geen aanvalshond is.
En huisdieren worden gezien als 'levende wezens met gevoel'.
Inderdaad, ze worden sinds 28 januari 2015 beschouwd als wezens met gevoel en gevallen van mishandeling zijn nu dus strafbaar via het strafrecht en nu ook het burgerlijk recht.
En dat werd tijd ook! 🙄
Volgens de wet wordt een hond als een object beschouwd, en niets houdt een minderjarige tegen om een object te kopen en op eigen naam te zetten. Er geldt echter een uitzondering voor honden die als gevaarlijk zijn aangemerkt.
Honden worden tegenwoordig toch niet meer als objecten gezien, of wel?
Klopt inderdaad, sinds 28 januari 2015 worden ze erkend als wezens met gevoel en gevallen van dierenmishandeling zijn nu dus strafbaar via zowel het strafrecht als het burgerlijk recht.
Voor meer informatie:
http://www.politique-animaux.fr/droit-animal?page=2
https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F31859
Hoi,
Als je regelmatig vragen wilt stellen of meer wilt weten over dieren, nodig ik je uit om een kijkje te nemen op de Facebook-pagina van 'communauté animale france'. De website hiervan wordt op 15 november gelanceerd.
De artikelen worden deels geschreven door professionals uit de dierenwereld, waaronder een hondentrainer, een osteopaat en een dierenarts. Het gaat vooral over honden, katten, paarden en knaagdieren, maar zeker niet alleen over hen.
Communauté animale is ook een crowdfundingplatform voor dierenwelzijnsorganisaties. Ik werk samen met de Franse nationale federatie voor dierenbescherming.
Groetjes,
sophie
https://www.facebook.com/COMMUNAUTEANIMALEFRANCE/
Zoals je wel kunt raden, maak ik die fouten niet expres, maar sorry, ik snap die drang van sommigen niet om daar steeds op te hameren, tenzij het gewoon pure pesterij is.
Je kent me niet, misschien is het voor mij al een hele prestatie om zo te schrijven ondanks de spelfouten, misschien doe ik op dit moment wel ontzettend mijn best, etc..
Als dat het geval was, had je het wel uitgelegd en je misschien verontschuldigd, in plaats van mensen zo af te poeieren door te zeggen dat het je niet boeide -_-; misschien doe je inderdaad je best, dat zou kunnen... of misschien boeit het je gewoon helemaal niks; we kunnen het niet weten, want we kennen je immers niet, en je houding van "het maakt mij niet uit" deed eerder aan die tweede optie denken...
Verder moet je echt niks achter mijn woorden zoeken, ik reken je die spelfouten niet aan... zolang je maar echt je best doet en mensen er niet ook nog eens om afsnauwt.
Zoals ik al zei: het kan iedereen overkomen, vooral als je snel wilt typen. Persoonlijk zou ik, als ik in elke zin vier fouten maakte, mensen niet zo afpoeieren, ook al kreeg ik er constant commentaar op. Ik zou me dan namelijk bedenken dat mensen op een forum me niet kennen en dus niet kunnen weten dat ik er moeite mee heb... Dat soort dingen gebeuren, en als dat bij jou het geval is, wilde ik je niet kwetsen; maar je houding deed het tegenovergestelde vermoeden, en dat is waarom ik wilde benadrukken dat wanneer je schriftelijk met mensen wilt communiceren en je de mogelijkheid hebt om het goed te doen, het wel zo respectvol is om daar ook moeite voor te doen...
Dus, als je fouten door luiheid komen, blijf ik erbij dat je je excuses zou kunnen aanbieden voor het feit dat je mensen zo hebt afgeblaft, want dat is een gebrek aan respect (en tja, als het onoplettendheid is, zie je die rode kringeltjes onder de woorden wel en is een rechtermuisklik een kleine moeite).
Als je fouten door leerproblemen komen, dan wens ik je oprecht en zonder bijbedoelingen veel succes. Het is een lastige, zelfs belemmerende situatie, want het beperkt je communicatie en sommige mensen raken er zelfs hun baan door kwijt (ik heb het al eens gezien :s ). Ik weet dat het zwaar is om daaraan te werken als je andere dingen aan je hoofd hebt en er de middelen niet voor hebt.
Maar het onderwijssysteem is hier niet het onderwerp, dus ik stel voor dat we het hierbij laten. Je pikt uit mijn "meerkeuze-opties" maar wat op jouw situatie van toepassing is :p
Maar weet dat, wat je situatie ook is, ik het in ieder geval niet gemeen bedoel.
...En sorry als ik zelf fouten heb gemaakt ;)