Mag de vader van de puppy's naar zijn kleintjes kijken?

Chloenew
Chloenew Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!!! Mijn hond is net bevallen van 6 prachtige puppy's!

Het was een verrassingsnestje, maar we zijn super blij met deze kleine bolletjes geluk 😍

Ik vroeg me af hoe dat zit met de vader? Op dit moment zit de moeder apart van de reu en de andere dieren met haar pups. Ze hebben toegang tot binnen en een eigen tuintje, echt luxe!

Maar de reu wil heel graag bij de puppy's kijken... Kan ik hem erbij laten? Hoe pak ik dat aan? En als het niet kan, waarom dan niet? Laat de moederhond dit toe of is er een kans dat ze hem aanvalt?

Bedankt 🙏 tot snel

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik zou zeggen: laat de moeder lekker zelf bepalen of ze wil dat de reu bij de pups komt of niet. Blijf er in het begin gewoon even bij om een oogje in het zeil te houden. Mocht de moeder het niet willen, zorg dan dat de reu niet aandringt.

Toen mijn ouders een nestje hadden, zat de moeder in een puppyren met haar pups. In het begin wilde ze niet dat de andere honden dichtbij kwamen, maar langzaamaan accepteerde ze hen wel. Ze gingen de ren echter niet in; ze hadden pas contact met de pups toen die zelf uit de ren kwamen.

Hoe dan ook, ik denk dat de moeder zelf het beste aanvoelt of contact toegestaan moet worden of niet. Dat hangt echt af van de honden, hun karakters, de band die ze hebben, enzovoort.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je kunt hem bijvoorbeeld altijd even laten snuffelen door een hekje heen, dan zie je vanzelf wel of de moeder zich op haar gemak voelt of niet. Vlak na de bevalling kunnen ze nogal heftig reageren; dat kan een 'nee' zijn, maar ook een 'ja' of een 'misschien' :-)

Elke hond is weer anders.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wacht even een paar dagen af, want het vrouwtje zal in het begin agressief zijn. Wacht een weekje en neem je voorzorgsmaatregelen.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hetzelfde hier. Dat contact kan alleen maar goed zijn.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!