Mag de vader van de puppy's naar zijn kleintjes kijken?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik zou zeggen: laat de moeder lekker zelf bepalen of ze wil dat de reu bij de pups komt of niet. Blijf er in het begin gewoon even bij om een oogje in het zeil te houden. Mocht de moeder het niet willen, zorg dan dat de reu niet aandringt.
Toen mijn ouders een nestje hadden, zat de moeder in een puppyren met haar pups. In het begin wilde ze niet dat de andere honden dichtbij kwamen, maar langzaamaan accepteerde ze hen wel. Ze gingen de ren echter niet in; ze hadden pas contact met de pups toen die zelf uit de ren kwamen.
Hoe dan ook, ik denk dat de moeder zelf het beste aanvoelt of contact toegestaan moet worden of niet. Dat hangt echt af van de honden, hun karakters, de band die ze hebben, enzovoort.
Je kunt hem bijvoorbeeld altijd even laten snuffelen door een hekje heen, dan zie je vanzelf wel of de moeder zich op haar gemak voelt of niet. Vlak na de bevalling kunnen ze nogal heftig reageren; dat kan een 'nee' zijn, maar ook een 'ja' of een 'misschien' :-)
Elke hond is weer anders.
Wacht even een paar dagen af, want het vrouwtje zal in het begin agressief zijn. Wacht een weekje en neem je voorzorgsmaatregelen.
Hetzelfde hier. Dat contact kan alleen maar goed zijn.
4 reacties van 4