Kruising husky/samojeed?

L
Llywarn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Zoals de titel al verraadt, ben ik geïnteresseerd in de kruising husky/samojeed.

Ik zie de laatste maanden namelijk veel advertenties voor deze kruising voorbijkomen. Pups die worden verkocht voor de prijs van een rashond met stamboom, met alleen maar schattige puppyfoto's, maar ja, als ze klein zijn, zijn ze dat natuurlijk altijd hè...

Ik vroeg me dus af:

- Hoe zien ze eruit als ze volwassen zijn? (als je foto's hebt, heel graag!)

- Hoe zijn ze qua karakter? (ook al is elk beestje uniek, er zullen vast wel wat overeenkomsten zijn)

- Hoe zit het met de gezondheid, gezien de problemen met PRA (progressieve retina atrofie), hoornvliesdystrofie en staar bij de husky, en het risico op dysplasie bij de samojeed?

De advertenties gaan over pups die worden verkocht door 'profs' (althans, zo staan ze op de site geregistreerd).

Als er eigenaren van deze kruising op dit topic langskomen, schroom dan niet om je hond(en) even voor te stellen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

53 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een husky is in de eerste plaats een werkhond, net als de samojeed. Maak jezelf niks wijs: dit soort kruisingen zijn weliswaar prachtig, maar als je zelf niet super sportief bent, kun je het wel vergeten. Twee honden van zulke actieve rassen worden echt geen bankhangers.

Vertaald Frans
    L
    Llywarn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, het is een kruising tussen twee Noordse honden die samenleven in wat we vroeger Lapland noemden. Ik heb er een paar gezien vlak bij de Russische grens en degene die ik tegenkwam leken op hun moeder. Ze worden gebruikt in hondenspannen en behouden dezelfde kenmerken: ze moeten in een roedel leven, hebben ontzettend veel energie en het zijn 'lastige' honden als je ze niet kent.

Ik snap het wel in de context van hondensleeën, maar de 'fokkers' die ik heb gezien verkopen ze als gezelschapshond :/

Zou het dan puur om het uiterlijk gaan? Een modegril?

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik snap het doel van deze kruisingen niet zo goed. Een langharige husky? Een samojeed met blauwe ogen? Ik heb het idee dat het alleen maar om het uiterlijk gaat. Waar zijn ze nou eigenlijk naar op zoek bij deze kruisingen? Een schattige knuffelbeer of een echte renmachine? Wat vind jij leuker, de husky of de samojeed?

Vertaald Frans
  • 53 reacties van 53

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer