Kruising husky/samojeed?

L
Llywarn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Zoals de titel al verraadt, ben ik geïnteresseerd in de kruising husky/samojeed.

Ik zie de laatste maanden namelijk veel advertenties voor deze kruising voorbijkomen. Pups die worden verkocht voor de prijs van een rashond met stamboom, met alleen maar schattige puppyfoto's, maar ja, als ze klein zijn, zijn ze dat natuurlijk altijd hè...

Ik vroeg me dus af:

- Hoe zien ze eruit als ze volwassen zijn? (als je foto's hebt, heel graag!)

- Hoe zijn ze qua karakter? (ook al is elk beestje uniek, er zullen vast wel wat overeenkomsten zijn)

- Hoe zit het met de gezondheid, gezien de problemen met PRA (progressieve retina atrofie), hoornvliesdystrofie en staar bij de husky, en het risico op dysplasie bij de samojeed?

De advertenties gaan over pups die worden verkocht door 'profs' (althans, zo staan ze op de site geregistreerd).

Als er eigenaren van deze kruising op dit topic langskomen, schroom dan niet om je hond(en) even voor te stellen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

53 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Tja, dat een site hondenfokkers aanbeveelt... waarom niet, maar sommige mensen zullen denken dat het een teken van betrouwbaarheid is... terwijl dat misschien helemaal niet zo is.

Het is misschien beter om je gewoon te beperken tot het beheren van een forum zonder fokkers aan te prijzen, waarvan Wamiz (net als elke andere site trouwens) de betrouwbaarheid niet kan garanderen.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Pro-fokker... ik heb zo mijn twijfels, eerder een pro-verkoper!

Nee hoor, ik ben zelf ook advertenties tegengekomen van zogenaamde pro-fokkers die stamboomloos fokken door rassen te kruisen die ze toevallig hebben; ik begrijp echt niet dat hun kennelnaam niet wordt ingetrokken! Het klopt dat ze erbij zeggen dat het zonder stamboom is, maar als je het goed wilt doen, ga je niet zomaar wat kruisen.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wamiz is voor mij niet echt een referentie ^^ (Sorry Wamiz)

LOL

Nee, niet daarom... laten we zeggen dat Wamiz niet elke fokker helemaal doorlicht voordat ze hem vermelden. Die vermelding is gewoon een service die ze aanbieden (een bedrijvengids controleert tenslotte ook niet de vaardigheden van alle vakmensen voordat ze worden opgenomen).

Vertaald Frans
    Emma1975
    Emma1975 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Husky x Akita?

Sjonge jonge, de ideale gezinshond hoor, vooral voor niet-sportieve mensen in de stad. Het dagelijks leven zal wel behoorlijk pittig zijn.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wamiz is voor mij niet echt een referentie ^^

(Sorry Wamiz)

Vertaald Frans
    Kikaah
    Rapporteren

Ja, professioneel in de zin van officieel geregistreerd, maar professioneel wat betreft goed werk leveren, daar wringt de schoen ^^

Ja, als ik 'pro' zeg, bedoel ik iemand die echt goed is. Zoals Usain Bolt een pro is in sprinten; hij is gewoon een topper in zijn vak.

Een fokker die alleen maar op papier geregistreerd staat, is voor mij geen pro, maar gewoon een knuffelverkoper.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Rapporteren

Professionele fokker... ik heb zo mijn twijfels, maar wel een professionele verkoper!

Vertaald Frans
    Damsdams
    Damsdams Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind het superleuk om oude foto's te bekijken.

Rassen zijn in een eeuw tijd echt enorm veranderd:

Boxer 1898

Engelse buldog 1900

Bullterriër rond 1890

En zo kun je eigenlijk wel doorgaan voor bijna alle andere rassen.

Vertaald Frans
    Ratonlaveur
    Ratonlaveur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Niemand reageert met "mwah" als je vertelt dat je een samojeed hebt 🙄

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Die foto met de rendieren, het lijkt wel een beetje op een laika, toch?

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 53

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer