Kruising dwergpinscher chihuahua pup

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Wat is jullie mening over een dwergpinscher kruising chihuahua, wat vinden jullie daarvan?

We wonen in een huis met twee jonge kinderen en twee katten.

Bedankt voor jullie advies!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

32 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hij is prachtig, dat mini wolfje.

De dagelijkse wandelingen zijn ook goed voor de grote en kleine mensjes 😂. # Hartstichting

Je moet je niet blindstaren op de goede of slechte ervaringen van anderen.

Een kruising tussen een pinscher en een chihuahua is energiek, dat staat vast. Als mensen dan zeggen: hij blaft te veel, hij is niet zindelijk, hij eet alles op... enz., dan moet je vragen: hoe leeft-ie eigenlijk?

Buiten de genetische aanleg is het vooral de leefomgeving die het gedrag van een hond bepaalt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ga van maandag tot vrijdag werken van 9:00 tot 18:00 uur, maar ik kom elke middag even naar huis. In het weekend zijn we ook gewoon thuis. De reden dat we graag een hond willen, is dat we echt de tijd hebben om lekker met hem te gaan wandelen, natuurlijk ook buiten de eigen tuin. Ik heb een foto bijgevoegd, ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Zoals al is gezegd, moet je even kijken hoeveel tijd en energie je erin kunt steken...

Laten we eerlijk zijn: met twee jonge kinderen wilde je misschien een klein hondje dat lekker binnen blijft, van knuffelen houdt en zijn behoefte gewoon in de tuin doet...

Maar een hond die nooit van huis komt en alleen maar de tuin ziet, is eigenlijk best zielig...

Veel mensen hebben honden die de tuin nooit uitkomen en die zich hun hele leven lang vervelen...

Zo'n energiek klein hondje moet minstens een uur per dag naar buiten, op verschillende plekken (altijd hetzelfde parkje is niet echt stimulerend en wordt snel saai).

Alleen jij kunt dus bepalen of het haalbaar is binnen je levensstijl, of dat je er simpelweg de tijd of de energie niet voor hebt...

Een hond die zijn energie niet kwijt kan raakt gefrustreerd, kan dwangmatig gaan blaffen of wordt een energiebommetje dat uiteindelijk in een aparte kamer wordt opgesloten omdat hij onhandelbaar is...

We zijn snel geneigd om dit soort kleine hondjes als schoothondjes te zien, terwijl ze het net zo fijn vinden als grote honden om te gaan wandelen, aan geurtjes te snuffelen, te rennen, enzovoort...

Als je merkt dat het qua tijd en organisatie niet lukt om elke dag een uur met de hond te wandelen naast je jonge kinderen, dan zal niemand je dat kwalijk nemen...

Hoe klein een hondje ook is, het kost tijd en energie. ...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit zijn de vragen die je jezelf moet stellen bij elke hond! Hoe lang blijft hij straks alleen als je weer aan het werk bent? Hoeveel tijd heb je ELKE DAG om te wandelen? (Alleen de tuin is niet genoeg om een hond zijn energie kwijt te laten raken), enz.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, we zijn er helemaal klaar voor om een pup te nemen 😊 Ik ben op dit moment nog beschikbaar, maar in januari begin ik met werken. Is dit een hond die zich overdag niet gaat vervelen als hij alleen is? Wat denken jullie, zou zo'n kruising een goed idee zijn? Bedankt!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij mij in de buurt loopt er eentje rond, echt een brok energie en heel onstuimig. Hij is sociaal met andere honden, soms zelfs een beetje té, wat voor problemen zorgt bij die van mij omdat zij haar rust wil (hij stormt op haar af en zij zet hem op zijn nummer ^^).

Als je genoeg tijd hebt zodat hij zijn energie kwijt kan (fietsen, hardlopen...), dan is het een superleuke kruising. Maar je moet echt de tijd voor hem hebben, want anders krijg je geheid problemen.

Vertaald Frans
    Petyrlechon
    Petyrlechon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dus de vraag is: ben je echt bereid om een puppy te nemen met al het extra werk dat daarbij komt kijken? En wil je een erg actieve hond?

Vertaald Frans
    Petyrlechon
    Petyrlechon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Het is niet dat het geen 'top' hond is of dat deze kruising een probleem is, het gaat er vooral om of jij wel bij dit type hond past.

Een Pinscher x Chi wordt waarschijnlijk een heel energiek hondje, echt een kleine stuiterbal zeg maar ^^

Waar je echt naar moet kijken is of dit bij je past: ben je er klaar voor om met twee jonge kinderen veel tijd te steken in de verzorging, opvoeding en het meerdere keren per dag uitlaten van de hond, het hele jaar door! En dan reken ik het eerste jaar (of de eerste jaren) nog niet eens mee, waarin je er nog vaker uit moet voor plasjes (gemiddeld elke 2 uur) en de nodige streken natuurlijk etc.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    De chihuahua en de pinscher zijn eigenwijze, energieke kleine hondjes die veel beweging en interactie nodig hebben. Dus ja, je moet natuurlijk wel kijken naar het karakter van beide ouders, maar uiteindelijk bepaal jij de opvoeding. Als je het niet echt ziet zitten, kun je er beter niet aan beginnen. Respecteer altijd zijn instinct.
    Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb ze allebei thuis, een pinscher-kruising en een chihuahua, en er is altijd wel leven in de brouwerij. Gelukkig zijn ze net zo dol op lange wandelingen als op heerlijk maffen op de bank onder een dekentje :-D

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 32

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!