Kruising dwergpinscher chihuahua pup
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Wat een aso's, die er zo snel vandoor gaan... opgeruimd staat netjes ^^
Blijkbaar hebben we de poster gekwetst 😔
Ik merk het ook heel erg bij die van mij, vooral bij mijn chihuahua. Als het slecht weer is en hij komt niet genoeg naar buiten (alleen even snel plassen, geen lange wandelingen), dan is het echt een enorme lastpost...

Doordeweeks is alleen 's avonds een wandeling niet genoeg. Je moet 's ochtends, 's middags en 's avonds echt wel minstens 30 minuten per keer op pad, en hij moet de mogelijkheid hebben om los te lopen zodat hij kan rennen. Zonder dat wordt hij echt ongelukkig.
De tuin is maar een extraatje, dat is niet voldoende voor een hond om zijn energie kwijt te kunnen.
Of het nu deze is of een andere, dat maakt niet uit. Een pup heeft liefde, een goede opvoeding en geduld nodig, en jij bent het, en alleen jij, die van de pup een fijne huishond of een klein 'monstertje' maakt.
Hoi! Nou, ik spreek hier echt uit eigen ervaring: als de levendigheid van een Chihuahua of Pinscher je al zorgen baart, begin dan echt niet aan een Jack Russell. Die hebben wel 1000x meer energie dan dat wondertje dat je ons liet zien.
Mijn Koda is een Jack Russell van bijna 8 maanden en ik kan je vertellen dat het echt topsport is. Hij is supergezellig, lief, zachtaardig en aanhankelijk, dat is absoluut waar, maar qua beweging is het simpelweg onmogelijk om hem alleen in het weekend of alleen 's avonds een blokje om te laten gaan. Nee, hij heeft het echt NODIG om naar buiten te gaan, het bos in te trekken, te speuren, te rennen en dingen te leren. Ik ben buiten mijn werk om uren met hem bezig en ja, ik heb een tophond, maar vergis je niet in de hoeveelheid werk die erin gaat. En dan is hij nog maar een 'kruising' ook – nou, behalve zijn kleur heeft hij echt alle energie van een raszuivere Jack Russell. We lopen nu (op een verantwoorde manier voor zijn leeftijd) zeker zo'n 15 kilometer per dag (en als hij straks uitgegroeid is, gaan we daar nog ruim overheen). Ik verdeel de wandelingen over de dag om zijn gewrichten niet kapot te maken, maar dat is in jouw situatie blijkbaar niet mogelijk. Op de dagen dat het kan, neem ik hem zelfs mee naar mijn werk. Dus ja, ik raad je een Jack Russell echt af gezien je huidige omstandigheden 😊
Groetjes, Kodadou

Nee hoor, helemaal niet alleen wandelingen in het weekend. Ook 's avonds na het werk gaan we lekker met hem buiten de tuin wandelen.

Als ik je antwoord zo lees, krijg ik de indruk dat je vooral een hond wilt om in het weekend mee te wandelen?
Maar een hond moet er echt elke dag uit, ook buiten de tuin. Anders loopt je het risico dat hij ongewenst gedrag gaat vertonen... dat is voor hem de enige manier om te laten zien dat hij zich verveelt of niet lekker in zijn vel zit!
Wat een leuk koppie heeft die kleine...
Als je twijfelt over het drukke karakter van een Pinscher-kruising, vergeet de Jack dan maar!
Bedankt allemaal! Ik kan echt niet kiezen, want we zijn helemaal gevallen voor deze óf voor een Jack Russell pup...