Kleine hond die een grote hond dekt. Is dat mogelijk?

C
Chanelia59 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik kon het op Google niet echt vinden, dus ik dacht: ik vraag het hier even :)

Eerst even voor de duidelijkheid: ik ben niet van plan om een nestje te fokken, ik vind dierengenetica gewoon heel interessant.

De titel zegt het al: ik ben benieuwd of een dekking tussen een kleine en een grote hond kan slagen. En zo ja, hoe zouden de pups er dan uitzien? Zijn er risico's aan verbonden?

Ik stel me zo voor: een klein hondje bovenop een grote, dat ziet er vast grappig uit! 😂

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Rapporteren

@Leeleebijou

Waaaaah, wat een onwaarschijnlijke mix!

Hij is echt heel schattig

Vertaald Frans
    Leeleebijou
    Leeleebijou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Leeleebijou Oh, dat zou ik echt zo graag willen zien XD

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

@Leeleebijou

Oh, dat zou ik echt zo graag willen zien XD

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Tja, instinct is sterker dan alles! 😂

Ik heb weleens kruisingen gezien waarbij het verschil in grootte niet eens zo heel groot was.

Ik heb ook weleens een teefje gezien dat veel groter was dan haar moeder 😯

Vertaald Frans
    Leeleebijou
    Leeleebijou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, ik heb weleens een chihuahua x beauceron gezien, dus... 😁

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Honden zijn tot wel duizend-en-één tactieken en acrobatische toeren in staat als het op voortplanten aankomt. Het is lastig, maar zeker niet onmogelijk.

Wat de risico's betreft: deze zijn verbonden aan de dekking. Een grote teef die onrustig beweegt tijdens de paring kan een breuk van het penisbotje bij het mannetje veroorzaken (dat kan trouwens ook bij honden van vergelijkbare grootte gebeuren).

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat de dekking betreft, ja dat is zeker mogelijk, met een beetje motivatie ^^

Wat het uiteindelijke resultaat wordt, hangt echt af van de ouders.

Geen enkel nestje is zonder risico, dus een goede begeleiding tijdens de dracht is wel nodig.

Het zou een stuk gevaarlijker zijn als het mannetje groot is en het teefje klein.

En dan heb je nog het eindresultaat: de pups groeien misschien niet harmonieus of zonder risico's op, zeker als de ene hond van een ras is dat langzaam groeit en de andere juist snel... om nog maar te zwijgen over erfelijke afwijkingen.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer