Ik wil wat meer weten over de Timber Shepherd

D
Didine13 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Ik heb eindelijk de naam gevonden van een hondenras dat ik als kind al prachtig vond: de Timber Shepherd. Ik zou graag wat meer informatie willen over hun karakter. Is dit een lastig ras om op te voeden? Ik wil het ras graag echt goed leren kennen voordat ik er een adopteer, zodat ik geen stomme fouten maak. Dus als je tips voor me hebt, hoor ik het graag! Alvast bedankt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb dit gevonden over het karakter:

“Het zijn hele lieve honden, nogal onderdanig, erg speels en tolerant naar al hun soortgenoten toe, ongeacht de grootte. Ze zijn zeer intelligent en hebben een sterke intuïtieve gevoeligheid.

Ze zijn erg gehecht aan hun gezin, hebben veel behoefte aan knuffels en zijn echte plakpleisters. Hoewel ze rustig en beheerst zijn, hebben ze veel fysieke en mentale uitdaging nodig om gelukkig te zijn. Ze kunnen destructief worden als ze zich vervelen (en hun fantasie om zichzelf bezig te houden kent geen grenzen...)

Ze zijn al snel zindelijk en gaan graag mee in de auto.

Ze zijn gek op water en door hun zwemvliezen zijn het uitstekende zwemmers.

Ze zijn pas laat volwassen en de opvoeding moet altijd via positieve bekrachtiging gebeuren.”

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik denk niet dat de Timber een erg bekend ras is. Persoonlijk ken ik het ras niet, maar ik heb net even op internet gekeken en ik vind het een prachtig ras.

Je kunt op Google naar informatie zoeken als je hier je antwoord niet vindt.

Of misschien zijn er anderen die het ras wel kennen en je vragen kunnen beantwoorden.

Maar ik heb zelf ook een paar vragen voor je:

Als je een hond neemt, hoe lang kun je hem dan uitlaten?

Woon je in een appartement of in een huis?

Hoeveel tijd kun je aan je hond besteden?

Zal hij de hele dag alleen zijn?

Sorry dat ik je niet echt verder kon helpen, maar ik hoop dat andere forumleden je kunnen helpen.

Fijne dag 🙂

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!