Hoi, ik zit in hetzelfde schuitje als @maitresse en détresse! Ik kom net uit een zware periode door kanker en het lukt me maar niet om te wennen aan de puppy die we 10 dagen geleden bij een fokker hebben opgehaald. Hij is echt ontzettend lief, maar het probleem ligt bij mij!! Ik voel me schuldig als ik hem alleen laat en het voelt alsof ik een blok aan mijn been heb! Ik heb nog nooit in mijn leven een hond gehad en ik ben 53 jaar. Mijn man doet zo goed mogelijk zijn best (hij wilde hem in eerste instantie, maar ik ben er ook mee akkoord gegaan). Vroeger zat hij altijd op zijn tablet, terwijl hij nu tenminste naar buiten gaat... Maar ik trek het niet, ik ben vanbinnen heel erg zenuwachtig sinds zijn komst... (een erfenisje van mijn ouders!). Ik zoek mensen die me kunnen bevestigen dat het over een paar weken makkelijker wordt en dat ik er dan aan gewend ben.
Hoi! Ja, dat gaat echt wel over. Wat mij betreft: ik kreeg Tosca twee maanden na het overlijden van Oggy, mijn vorige hond, en ik kan je vertellen dat ik het heel zwaar heb gehad. Ik kan niet precies uitleggen waarom, maar ik denk dat ik met Oggy zo’n sterke band had dat ik het moeilijk vond om een puppy te accepteren. Ik had het gevoel dat ze er niks van begreep, dat we elkaar nooit zouden begrijpen... En dan nog al het werk dat een puppy met zich meebrengt, zeker omdat ik toen in een appartement woonde. Al die plasjes, het uitlaten, kortom: ik zat er echt doorheen. Maar dat is helemaal voorbijgegaan. Ik ben met haar naar de puppycursus gegaan en daar zag ik dat mijn hond de commando's heel goed begreep als we maar de tijd namen om het haar te leren. De trainer zei zelfs: "Dit is een juweeltje, ze leert in één les waar anderen maanden over doen"... Daarna hadden we het geluk dat we naar een huis verhuisden... Inmiddels is ze een jaar oud en zijn we onafscheidelijk, ik kan niet meer zonder haar. Het duurde een maand of twee, dat weet ik niet precies meer, maar ja, je voelt je overweldigd, moe en verpletterd door de verantwoordelijkheid voor zo'n kleintje. Maar dat is juist een goed teken: het laat zien dat je het goed wilt doen, dus ja, het gaat over... Ik raad je aan om veel tijd samen door te brengen met spelen, knuffelen en wandelen, dat schept een band. Maak je geen zorgen, jullie gaan een mooie vriendschap opbouwen, ik heb er alle vertrouwen in!