Ik kan tussen de middag niet meer naar huis, wat moet ik doen?

A
Aikonrv Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik plaats dit berichtje omdat ik met een probleem zit en jullie advies goed kan gebruiken.

Hiervoor had ik een parttime baan met een vast contract, dus besloot ik een pup te nemen.

Alles ging hartstikke goed, totdat het bedrijf waar ik werk problemen kreeg en ze iedereen voor onbepaalde tijd fulltime hebben gezet.

Ik heb geprobeerd om ergens anders werk te vinden, maar dat is helaas niet gelukt.

Nu werk ik dus fulltime en heb ik geen enkele mogelijkheid om tussen de middag naar huis te gaan; ik heb namelijk maar 45 minuten pauze en de reistijd is 30 minuten.

Vanaf volgende week ben ik 4 dagen per week zo'n 8 à 9 uur van huis.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? 👈 Ik heb gehoord dat er petsitters bestaan die je hond tussen de middag kunnen uitlaten, maar ik vind het nog een eng idee om mijn sleutels aan een vreemde te geven, zeker omdat op die sites iedereen zich zomaar als oppas kan aanmelden.

Ik hoor graag wat jullie denken, bedankt voor het lezen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • A
    Rapporteren

Ontzettend bedankt voor je reactie en al je tips! Dat stelt me echt gerust.

Ik ga het allemaal even uitzoeken en ik laat het je nog weten!

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik raad het je af om je hond alleen in de tuin te laten als je weg bent (kans op ontsnappen, vergiftiging door kwaadwillenden, diefstal). Zeker een pup alleen, en dan ook nog een Shih Tzu, die zijn erg gewild...

Ik ken geen dogsitters/oppassers in de regio Franche-Comté (ik woon zelf in de regio Parijs en de oppassers die ik kende zijn naar het zuiden verhuisd).

Neem eens een kijkje op deze site om de juiste keuze te maken: https://repairedesfurets.fr/faire-appel-a-petsitter-professionnelle/

Zorg dus dat je er op tijd bij bent. Alles hangt af van de prijs voor een wandeling in de buurt of oppas aan huis, en of het ver bij je vandaan is of niet. (In Parijs betaal je zo'n 15 euro per uur en 20 euro per dag voor opvang met twee wandelingen per dag, maar ik weet dat de tarieven op het platteland vaak de helft lager liggen).

Je moet er in ieder geval op letten dat:

- als de persoon bij je thuis komt: vraag om alle papieren (ID-bewijs, kopie van certificaten, verzekering, enz. – een serieus iemand neemt dit uit zichzelf al mee). Praat met diegene, ga samen een stukje wandelen met de hond en kijk hoe hij/zij met jouw hond en andere honden omgaat. Vraag ook of ze weten hoe ze eerste hulp moeten verlenen als je hond gewond raakt tijdens de wandeling, enz.

Bij de minste twijfel: niet doen. Daarnaast moet je er zeker van zijn dat diegene op de afgesproken dagen en tijden komt. Je kunt je buren vragen om af en toe een oogje in het zeil te houden, of als je een camera in de tuin of in huis hebt, kun je het zelf checken. Ik heb zelf eens een oppas gehad die wel elke dag kwam, maar gewoon wanneer het haar uitkwam, afhankelijk van haar andere klanten. Zo probeerde ze geen klanten te verliezen, maar ik heb haar simpelweg ontslagen.

- bij opvang buitenshuis: ga bij die mensen langs om te kijken hoe ze wonen, wat de leefomstandigheden zijn, of er andere dieren zijn, hoe vaak per dag je hond wordt uitgelaten en check ook hier de papieren en vaardigheden zoals hierboven. Laat je ons weten hoe het gaat!

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Hoi, het is een Shih Tzu van 6 maanden oud. En het klopt inderdaad dat ik bang was dat hij het te lang zou ophouden en dat dit problemen zou geven, maar zoals je zegt zal dat wel per hond verschillen. Die van mij is nog hartstikke jong, dus ik denk niet dat ik hem nu al 8 à 9 uur alleen kan laten :(

Ik heb geen tuin, ik woon in een oude boerderij maar er is een gezamenlijk stukje groen. Het is alleen niet omheind.

Bedankt voor je reactie! Ik ga het eens even van dichterbij bekijken! :)

Vertaald Frans
    Bambi222
    Bambi222 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het hangt allemaal af van de leeftijd van je hond en eventueel van het ras.

Wat die van mij betreft: puur lichamelijk kan hij het makkelijk 8 tot 9 uur ophouden (dat is tenslotte ook ongeveer de tijd dat je hem niet laat plassen terwijl je slaapt, tenzij je er 's nachts ook met hem uitgaat).

Op mentaal vlak kunnen sommige honden niet zo goed tegen alleen zijn. Als dat het geval is, is een dierenoppas een goede oplossing (of nou ja, eigenlijk meer een hondenuitlaatservice).

Heb je misschien een tuin? Zo ja, dan kun je de hond overdag buiten laten. De oppas heeft dan alleen de sleutel van de poort nodig om in de tuin te komen, zonder dat je de sleutel van je huis hoeft te geven.

Verder kun je op sites zoals Pawshake of PetBNB (de Nederlandse versies van Holidog en Gudog) de beoordelingen van oppassers bekijken, zodat je met een gerust hart iemand kunt kiezen.

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Hoi, bedankt voor je reactie! Ik heb een Shih tzu

Ik ben het met je eens, ik denk dat ik liever voor iemand ga die officieel geregistreerd staat, dat geeft me een prettiger gevoel!

Denk je dat het beter is om iemand langs te laten komen voor een wandeling, of dat ik mijn hond beter voor m'n werk bij een erkende 'hondenoppas' kan afzetten en hem weer ophaal zodra ik klaar ben met werken?

Ik kom uit de Franche-Comté

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, welk hondenras heb je? Ja, het is goed dat je aan je maatje denkt en een petsitter of uitlaatservice wilt inschakelen die tussen de middag een halfuurtje tot een uurtje langs kan komen. Maar je kunt beter voor iemand kiezen die bekend staat en officieel geregistreerd is, want iedereen kan wel beweren dat ze honden kunnen uitlaten. Het gaat namelijk niet alleen om het wandelen; als je hond wegloopt of bijt, heb je iemand nodig met kennis van hondengedrag die verzekerd is voor het geval er iets misgaat.

En daarnaast heb je, zoals je zelf al zegt, iemand nodig die je kunt vertrouwen omdat diegene de sleutels van je huis krijgt.

Ik maak zelf ook al 8 jaar gebruik van hondenuitlaters voor mijn eigen viervoeters. In welke regio woon je?

Vertaald Frans
  • 16 reacties van 16

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!