Honden in de bakkerij?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal ;)

Nou, goh (het is trouwens al een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb ^^ /p>

Daarnet was ik met een vriendin bij de bakker, en er kwam een vrouw met haar hond (een Duitse herder) naar binnen. De verkoopster vroeg of ze haar hond buiten wilde zetten, maar dat wilde die vrouw niet (bang dat hij zou ontsnappen, met al die auto's en mensen...)/p>

Dus nee, ze zette hem niet buiten en ze vroeg wat het probleem was, zolang hij maar gewoon bij de ingang bleef zitten.../p>

Afijn, de verkoopster wilde het niet hebben om de een of andere reden ^^/p>

Ze liepen allebei flink tegen elkaar tekeer.../p>

Uiteindelijk is die vrouw met lege handen vertrokken, zonder iets te kopen..../p>

En wat vinden jullie daar nou van?/p>

Dit is maar een voorbeeld, maar op zoveel plekken gaat het zo!/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren
    Hoi! Ik heb dit ook meegemaakt met mijn hond... Ik ben verschillende bakkerijen afgegaan en heb er eentje gevonden met een hondenhaak, dat maakt m'n ochtendwandeling echt een stuk makkelijker! In gesprek met de winkelier vertelde hij dat hij hem op www.parkdog.fr heeft gekocht (een Franse website). Misschien een leuke tip voor de liefhebbers hier!
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ja, dat is voor grote honden omdat sommige mensen bang zijn..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, maar zoals ik al een paar keer heb gezegd: ik zei niet dat ik het bij een bakker niet begreep, maar bij een tuincentrum bijvoorbeeld... nou, dat lukte me echt niet!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond nina, nou ik begrijp het wel, het is een hygiënekwestie. Als de bakker net een controle krijgt op de dag dat er een Duitse Herder in de zaak is, dan is ze echt de ***. Voor de rest hangt het er gewoon vanaf of iemand van dieren houdt of niet. Ik was een keer met een vriendin wat drinken en ik had bonita (een Argentijnse Dog) nog. We gaan naar binnen en gaan zitten, en de ober vraagt of we op het terras buiten kunnen gaan zitten. Ik zeg: "maar het regent", en dan komt de eigenaar aanzetten. Ik vraag hem of hij bang is en hij zegt: "nee, ik wil gewoon geen dieren op mijn terras". Ik zei toen heel hard tegen mijn vriendin: "nou oké, dan gaan we wel weer". Toen voelde hij zich bezwaard en vroeg of ze braaf was. Ik zei: "bonita, zit", ze ging zitten en toen zei hij: "ah, nou dan mogen jullie wel blijven". Ik zei tegen hem: "nee sorry, maar ik ben nog nooit zo behandeld", en ik ben naar de zaak ernaast gegaan. Bij het weggaan kwam hij naar me toe en bood zijn excuses aan. Sindsdien kom ik regelmatig in zijn restaurant en zijn we maatjes geworden. Hij heeft geleerd dat honden soms ook best lief en gehoorzaam kunnen zijn ^^

Dat was mijn verhaaltje :) het is echt een kwestie van mentaliteit.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mwah, tuincentrum, bouwmarkt...

Dit slaat echt nergens op!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Ik begrijp best dat een bakker geen hond in zijn winkel wil hebben."

Natuurlijk, maar dat is maar een voorbeeld. Ik mocht een keer een tuincentrum niet in met Hadès. Hij gaat de klaprozen toch niet opvreten!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is gewoon zo dat honden niet naar binnen mogen op plekken waar eten is. Denk bijvoorbeeld aan de grote supermarkten (zoals de Albert Heijn). In andere winkels zijn ze vaak wel welkom. Het is puur een kwestie van hygiëne, dat is alles. Er kunnen haren op het eten terechtkomen en dat is precies wat bakkers enzo proberen te voorkomen door honden buiten te houden. Zelf ga ik trouwens gewoon elke bakkerij binnen met m'n chihuahua.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!