Hond die aan de billen van mensen snuffelt
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik heb een vraag! Ik heb een vriendinnetje dat het gewoon toelaat als er aan haar kont en geslachtsdelen geroken wordt. Waarom? Bedankt!
Honden ruiken aan achterwerken omdat het hun instinct is; honden en katten besnuffelen elkaars achterkant om elkaar te herkennen en om de geur op te vangen. Soms komt het voor dat een hond aan het achterwerk van een mens ruikt om te laten weten dat die daar een probleem heeft of gaat krijgen. Je hoeft je er geen zorgen over te maken, maar als het een gewoonte wordt bij je dier, duw hem dan weg en zeg op een strenge toon NEE. Terwijl je hem wegduwt, negeer je hem daarna een tijdje volledig (zo'n 25 tot 35 minuten). Herhaal dit zodra je dier het meerdere keren per dag doet (10-15 keer). SLA JE HOND NIET TERWIJL JE HEM WEGDUWT, WANT DAN KAN HIJ ZICH TEGEN JE KEREN!! Duw hem vooral weg bij de nek. Als je nog andere vragen hebt over het gedrag van je dier, aarzel dan niet om het me te vragen, ik beantwoord ze graag. Fijne avond.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze vraag stelde omdat de hond van m'n buurvrouw vanochtend aan m'n kont snuffelde toen ze de lift uitkwam, ze wilde me echt niet met rust laten lol 😳. Nou, m'n buurvrouw en ik voelden ons allebei even opgelaten 😳 maar we hebben erom gelachen, ik kon er wel om glimlachen want het was niet kwaad bedoeld.
En de hond van m'n schoonmoeder doet het ook wel eens (ook niet vaak hoor), maar de reutjes laten me daarentegen met rust.
Ja Jimlolo, natuurlijk is dat dierlijk instinct :-) Zij hebben geen 'bijbedoelingen' ^^
Maar dat neemt niet weg dat er situaties zijn waarin het echt ongemakkelijk is (zoals wanneer je hond vol op het kruis van je schoonmoeder afstormt^^)
lol
Bedankt voor je reactie.
Nou, dan weten we tenminste wanneer we ons moeten gaan wassen lol
Hihihi, laat maar eens een vieze en een schone onderbroek rondslingeren bij een hondje, dan zie je vanzelf welke het meeste succes heeft ;-)
Nou, daar leer ik weer wat nieuws, Paige729! Dat wist ik niet ✌
Hoi,
Nou, volgens mij zijn er twee redenen die met elkaar te maken hebben:
1) Dit is het deel van ons lichaam dat precies op neushoogte zit (je zult zien dat een chihuahua veel minder aan de billen van voorbijgangers snuffelt), en bovendien is het een deel dat een beetje "uitsteekt".
2) Het is een geurrijk plekje. Zelfs als je hartstikke schoon bent, zitten onze geslachtsdelen daar vlakbij. En net zoals een hond het heerlijk vindt om aan (het liefst VUILE) lingerie te snuffelen, duikt hij ook meteen in ons kruis^^
Een hond heeft nou eenmaal geen besef van wat "gepast" is^^
9 reacties van 9