Heen en weer lopen tussen de voerbak en ons

Bobkat
Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik zou graag het gedrag van mijn hondje willen begrijpen als ze aan het eten is.

Ze is echt een enorme vreetzak; zodra ze ons met eten ziet, wordt ze helemaal gek. Natuurlijk letten we goed op en geven we haar niets van wat we zelf snacken.

Ze eet altijd na ons. Zodra ze ziet dat we klaar zijn met eten en de tafel afruimen, sjeest ze naar de keuken en wacht ze op haar brokjes, met een blik van: help ik verhonger, ik kan niet meer, arme ik!

Mijn vraag gaat over haar gedrag: we geven haar haar brokjes, ze valt erop aan, we laten haar rustig eten en wij gaan in de woonkamer zitten.

Ze eet dan een deel op, komt even bij mijn man kijken, loopt daarna naar mij om mij aan te kijken, en gaat dan weer terug naar haar brokjes. Soms doet ze dit een paar keer achter elkaar.

Wat zou dit betekenen? Ik stel me zo voor dat ze 'bedankt' wil zeggen omdat het zo lekker is?

Het intrigeert me wel een beetje.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Om te bedanken?

Nee

Een hond bedankt je met een blik als je in de buurt bent, maar hij gaat niet naar een andere kamer om je te bedanken.

Je hond is misschien een lekkerbek, maar ze is waarschijnlijk eerder angstig dan gulzig. Ze wil er zeker van zijn dat je er nog bent en dat je haar maaltijd niet gebruikt als kans om haar stiekem te verlaten.

Ik denk dat het wel zo fijn zou zijn om bij haar te blijven als ze eet, het arme beestje.

Vertaald Frans
  • 11 reacties van 11

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!