Heeft mijn hond wormen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
De peetmoeder van mijn moeder heeft ze echt superlang geleden gehad, wel 65 jaar terug, en ze is toen bijna doodgegaan.
mijn hond is niet ziek en ze krabt zich niet, maar dit is waar het misschien om gaat: echinococcus is een worm die op honden wordt overgedragen door het eten van besmette dieren. De hond scheidt dan de eitjes uit via de ontlasting, maar wordt zelf niet ziek. Maar pas op: als een mens deze eitjes binnenkrijgt, veroorzaakt deze parasiet een ernstige ziekte die zelfs dodelijk kan zijn.
Bedankt allemaal! Ja, inderdaad, ik had niet aan wormeneitjes gedacht. Dat moet het bijna wel zijn, want het beweegt niet... jakkes! Ik gebruik "Milbemax", die heb ik bij de dierenarts gekocht.
Ik ga haar eerst even ontwormen, want omdat het alweer twee maanden geleden is, heeft het misschien niet goed gewerkt. Ik kijk daarna of het helpt, maar als het met Milbemax niet lukt, volg ik je advies op @Natchris.
Hoe dan ook ga ik het er even met mijn dierenarts over hebben als ik het ontwormingsmiddel ga halen.
Je kunt beter even naar de dierenarts gaan, want er zijn verschillende soorten wormen!!! Het ontwormingsmiddel dat je hebt gebruikt is misschien niet geschikt voor alle soorten!!! Neem een ontlastingsmonster mee in een steriel potje voor onderzoek door je dierenarts...
Veel succes :)
Koop je je ontwormingsmiddel bij de dierenarts? Die van de apotheek zijn vaak niet van goede kwaliteit.
Hoe heet het?
5 reacties van 5