Harige voetzooltjes
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi!
Mijn hond heeft een vergelijkbaar probleem gehad, maar bij haar was het niet zo erg als bij jouw hond. In ons geval kwam het door een wondje aan haar voetzooltje dat maar niet wilde genezen. Ze moest toen een sokje en een schoentje dragen. Het viel me op dat er een soort dons op haar kussentje zat dat op fluweel leek. Dat gebeurde vooral als ze op een natte ondergrond had gelopen en er water in het schoentje was gekomen. Zodra de poot opdroogde, leek het wel op schubben. Ik was bang dat het een schimmel was, dus ik heb haar poot 's nachts en binnen gewoon aan de lucht laten drogen. Ook smeerde ik haar voetzooltjes goed in voor het slapengaan. Uiteindelijk is het gelukkig goedgekomen.
Om de boel soepel te houden gebruik ik zelf kokosolie.
Ik hoop in ieder geval dat het met jouw viervoeter inmiddels ook weer de goede kant op gaat!
Hoi Ludo 19
Misschien kun je het eelt op het voetzooltje wat soepeler maken?
Je zou kunnen kijken of het helpt om wat olijfolie of een zalf zoals Bepanthen te gebruiken om het zachter te maken... (test het wel eerst even op een klein stukje huid).
Ik ben benieuwd hoe het met je viervoeter gaat...
Tot snel
Ja, daar lijkt het inderdaad op.
Ik ga proberen om mijn afspraak naar voren te schuiven, ik houd jullie op de hoogte. Geen probleem!
https://www.voofla.com/FR/Pau/695803300532119/Toilettage-du-coq-%C3%A0-l%E2%80%99%C3%A2ne-Bizanos-Pau
hier zie je het een beetje...
Hoi
Het lijkt op hyperkeratose, maar ik heb het nog nooit zo lang gezien..
Als ik me niet vergis (volgens mij kan de dierenarts het wegknippen)
Je zou eens kunnen kijken naar extra zink in de voeding..
Nou, dat is wel heel vreemd hoor! 🙄
Zou je ons willen laten weten wat het was zodra de dierenarts een diagnose heeft gesteld?
Nog niet, de afspraak is pas over 2 weken.
Ik denk niet dat het spoed heeft, hij lijkt er geen last van te hebben.
Heb je al een dierenarts geraadpleegd?
18 reacties van 18