Harige voetzooltjes

L
Ludo19 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik heb sinds kort gemerkt dat de voetzooltjes van mijn hond (4 jaar oud) er nogal 'harig' of vezelig uitzien, zie de foto:

Harige voetzooltjes

Zegt dit iemand iets of komt dit iemand bekend voor?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Mijn hond heeft een vergelijkbaar probleem gehad, maar bij haar was het niet zo erg als bij jouw hond. In ons geval kwam het door een wondje aan haar voetzooltje dat maar niet wilde genezen. Ze moest toen een sokje en een schoentje dragen. Het viel me op dat er een soort dons op haar kussentje zat dat op fluweel leek. Dat gebeurde vooral als ze op een natte ondergrond had gelopen en er water in het schoentje was gekomen. Zodra de poot opdroogde, leek het wel op schubben. Ik was bang dat het een schimmel was, dus ik heb haar poot 's nachts en binnen gewoon aan de lucht laten drogen. Ook smeerde ik haar voetzooltjes goed in voor het slapengaan. Uiteindelijk is het gelukkig goedgekomen.

Om de boel soepel te houden gebruik ik zelf kokosolie.

Ik hoop in ieder geval dat het met jouw viervoeter inmiddels ook weer de goede kant op gaat!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Ludo 19

Misschien kun je het eelt op het voetzooltje wat soepeler maken?

Je zou kunnen kijken of het helpt om wat olijfolie of een zalf zoals Bepanthen te gebruiken om het zachter te maken... (test het wel eerst even op een klein stukje huid).

Ik ben benieuwd hoe het met je viervoeter gaat...

Tot snel

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Ja, daar lijkt het inderdaad op.

Ik ga proberen om mijn afspraak naar voren te schuiven, ik houd jullie op de hoogte. Geen probleem!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

https://www.voofla.com/FR/Pau/695803300532119/Toilettage-du-coq-%C3%A0-l%E2%80%99%C3%A2ne-Bizanos-Pau

hier zie je het een beetje...

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Hoi

Het lijkt op hyperkeratose, maar ik heb het nog nooit zo lang gezien..

Als ik me niet vergis (volgens mij kan de dierenarts het wegknippen)

Je zou eens kunnen kijken naar extra zink in de voeding..

Vertaald Frans
    B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, dat is wel heel vreemd hoor! 🙄

Zou je ons willen laten weten wat het was zodra de dierenarts een diagnose heeft gesteld?

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Nog niet, de afspraak is pas over 2 weken.

Ik denk niet dat het spoed heeft, hij lijkt er geen last van te hebben.

Vertaald Frans
  • 18 reacties van 18

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer