Harige voetzooltjes
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi
Ja, dat klopt, mijn hond heeft dat ook. Maar bij hem ziet het er niet precies zo uit; bij hem lijkt het gewoon normaal, alsof het z'n voetzooltje is. Alleen aan de randjes van z'n voetzool liet het vanzelf los, dus de dierenarts had het toen weggeknipt en sindsdien doe ik het zelf.
Mijn hond heeft precies hetzelfde. Heeft de dierenarts gezegd of het ernstig kan zijn of niet? Als er andere mensen zijn die hier meer van weten, hoor ik het graag. Bedankt!
Bedankt voor je reactie
Het is verleidelijk om het af te knippen, maar ik wacht toch liever even tot ik de dierenarts heb gezien!
Fijne avond
Blijf eraf totdat je de dierenarts hebt gesproken.
Als je het idee hebt dat hij er last van heeft of als je bang bent dat hij zich bezeert, kun je het beschermen met een klein sokje als je naar buiten gaat (of een speciaal hondenschoentje als je die hebt).
In elk geval moet je bij hyperkeratose altijd de dierenarts raadplegen.
Hoi, mijn hond heeft ook last van hyperkeratose, maar dan met een uitsteeksel dat op een nagel lijkt.
Het voelt hetzelfde aan als het voetzooltje.
Mijn vraag is of we er iets aan kunnen doen behalve het insmeren met een beschermende lotion?
Kunnen we dit uitsteeksel wegknippen zonder de hond pijn te doen?
Ik ben bang dat het doorbloed is en dat het flink gaat bloeden!
Ik heb al een afspraak bij de dierenarts, maar ik wilde graag jullie mening even horen.
Mijn hond is een beagle van 9 jaar oud.
Goed nieuws. Het is niet erg! In ieder geval weer wat geleerd! Ik had dit nog nooit eerder gezien! 😉
Maar heb geen spijt van je bezoekje aan de dierenarts, hyperkeratose kan namelijk een symptoom zijn van bepaalde ernstige ziektes. Het was dus echt nodig om er even een dierenarts naar te laten kijken.
Nou, als het niks ernstigs is, dan is dat het belangrijkste 😉
Bedankt voor je reactie.
Hoi allemaal
Ik kom net terug van de dierenarts en het is inderdaad hyperkeratose (goed gezien van degene die het al dacht!). Volgens de dierenarts is het niets ernstigs; het is vaak erfelijk en komt volgens hem vaak voor bij honden met een rode vacht.
Het is sinds mijn eerste bericht eigenlijk al bijna vanzelf weggetrokken. Als het terugkomt, schrijft de dierenarts een lotion voor.
Fijne avond!