Gekke uurtje van mijn puppy en advies voor 'straffen'

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een paar dagen geleden een jonge puppy geadopteerd. Alles gaat goed, maar 's avonds rond 20:00 uur krijgt hij een soort gekke bui die minstens een uur duurt, waarin hij totaal oncontroleerbaar is!

Hij vliegt overal op af, bijt in alles wat hij vindt (kleding, de bank, ...), blaft wat hij anders nooit doet, springt tegen ons op, rent rondjes en sjeest zo hard overal doorheen dat hij zich zelfs stoot, etc... (het lijkt echt alsof hij gek is geworden).

Ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken, hoe krijg ik hem rustig?

Waarom doet hij dit? Zijn deze 'buien' tijdelijk?

Ik zou ook graag wat tips willen over hoe ik hem het beste kan corrigeren als hij ongewenst gedrag vertoont (in kleding bijten, blaffen, ...), want hoe vaak ik ook resoluut 'Nee!' zeg, hij negeert me volkomen... en als ik hem apart zet, begint hij te blaffen en tegen de deur aan te vliegen.

Hij is nog geen 3 maanden oud, dus dit is hét moment dat hij het moet gaan begrijpen. Ik heb jullie hulp nodig.

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat voor ras puppy is het? Heb je een fotootje?

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Geef hem een goede wandeling en speel lekker buiten voordat het binnen in huis begint. Het is heel normaal dat een puppy af en toe even dol doet. Op zulke momenten is het niet makkelijk om hem duidelijk te maken dat aan kleding trekken niet mag. Zoek een moment uit waarop hij wat rustiger en ontvankelijker is om hem dit te leren...

Vertaald Frans
    Jador
    Jador Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eigenlijk is het aan jóú om hém te begrijpen...! Het is een puppy, vol leven en met een grote behoefte aan stimulatie, spel en beweging.

Deze buien ontstaan vaak 's avonds, net als bij baby's, om even te ontladen na een dag vol prikkels en regeltjes.

Zodra hij zo'n bui krijgt, pak je de riem en ga je naar buiten. Laat hem zich lekker uitleven, gooi met een bal, ga lekker met hem stoeien en maak hem moe. Hij geeft hiermee aan dat hij op dat moment aandacht nodig heeft, dat hij jou nodig heeft. Geef hem wat hij nodig heeft; dit is hèt moment om een sterke band met je hond op te bouwen.

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!