Geen loopsheid bij mijn teefje
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Nog even dit: loopsheid en onvruchtbaarheid zijn twee verschillende dingen.
Een teefje kan gewoon loops worden maar toch onvruchtbaar zijn. En andersom kan ze een tijdje niet loops worden (er kunnen verschillende redenen meespelen, zoals gezondheid, gewichtsverlies, etc.) zonder dat ze daarom meteen onvruchtbaar is.
Als ze die eenmaal heeft gehad is het goed, en ja, Moeder Natuur bepaalt het, lol.
Let wel goed op bij het nestje dat je precies weet wat je moet doen, want bij sommige Setters kan de bevalling lastig zijn.
Ik heb hetzelfde probleem met Eden. Ze had ergens in november loops moeten worden, maar er is nog steeds niets te zien. Voorlopig maak ik me nog niet te druk, want de loopsheid bij honden kan erg variëren. Dat kan om de 6 maanden zijn, maar soms ook pas na 13 of 15 maanden. Geen reden tot paniek dus, zeker niet als het pas haar tweede keer is. Als ze het al een keer heeft gehad, is ze in ieder geval niet onvruchtbaar.
Bij die van mij gaat het om de derde keer, dus dat is al wel wat vreemder... maar ja, het komt wanneer het komt.
Hoi kan-san, nee hoor, ze is niet zwanger. Ze woont bij mij in huis, dus ik houd haar goed in de gaten. Bedankt voor je reactie!
Ja, het beste kun je het even aan je dierenarts vragen lol. Misschien is ze drachtig, maar dat is wel erg vroeg hoor! ^^
Ga even naar je dierenarts, die weet het beter dan wij.
7 reacties van 7