Ervaringen gezocht: operatie aan de kruisbanden

Rinrin
Rinrin Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, Cortex is vanochtend gewond geraakt (ik ben bij twee verschillende dierenartsen geweest om het zeker te weten), maar het is helaas niet anders: de kruisband van zijn linkerknie is gescheurd. De eerste dierenarts vertelde me dat de revalidatie 4 tot 8 maanden gaat duren, terwijl de tweede zegt dat de hond na 3 maanden al goed hersteld moet zijn. Ook de prijzen liggen totaal uit elkaar: de één vraagt 1000 euro en de ander 400 euro (geld is het probleem niet). In beide gevallen zeggen ze dat Cortex hoe dan ook artrose zal krijgen en dat het gewricht pijnlijk wordt naarmate hij ouder wordt.

Ik zou graag willen weten of sommigen van jullie dit ook hebben meegemaakt. Hoe is de operatie verlopen? Ging het herstel goed? En wat kunnen we doen om te voorkomen dat hij later te veel pijn krijgt?

Ik maak me erg zorgen om Cortex (hij krijgt ontstekingsremmers tot aan de operatie, die gepland staat voor maandag om 8:45 uur). Ik weet nog niet welke dierenarts ik moet kiezen, maar ze hebben allebei een afspraak met me gemaakt, dus ik moet er één afzeggen... Ik ben het spoor volledig bijster 😞

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

53 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Rinrin
    Rapporteren

Bedankt Jazz17 voor je reactie, de tweede dierenarts heeft me het hele verloop van de operatie uitgelegd (hij heeft zelfs een schema voor me getekend zodat ik het begreep), hij nam echt de tijd. Terwijl het vanochtend nogal gehaast ging (aan de ene kant een dierenkliniek, aan de andere kant een plattelandsdierenarts). Ik moet hem nu verplichte rust geven (ik heb dus een bench gekocht om hem rustig te houden), hij heeft veel moeite met bewegen, m'n arme ventje.

Ik ben blij om te lezen dat jouw hondje weer goed hersteld is. Dat geeft me weer hoop voor Cortex

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Ik kan je niets vertellen over een kruisbandoperatie, maar mijn hondje is aan haar knieschijf geopereerd toen ze anderhalf jaar oud was (een aangeboren afwijking die zorgde voor herhaaldelijke luxaties en waardoor ze af en toe mank liep) en dat is heel goed gegaan. Sindsdien barst ze weer van de energie!

De kosten van de operatie waren wel hoog (circa 1060 €).

Wat betreft de artrose: mijn dierenarts vertelde me dat het risico erg groot was als de situatie zou verslechteren (zonder ingreep dus), maar veel kleiner mét de operatie, vandaar dat het verstandig was om haar te laten opereren...

Vertaald Frans
    Rinrin
    Rapporteren

Ik weet dat proveto junior hier soms reageert. Als jullie informatie hebben over deze operatie en het herstel, zeker bij een jonge hond, zou ik dat enorm waarderen. Cortex is pas 8 maanden oud 😢

Vertaald Frans
  • 53 reacties van 53

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer