Ervaringen gezocht: operatie aan de kruisbanden

Rinrin
Rinrin Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, Cortex is vanochtend gewond geraakt (ik ben bij twee verschillende dierenartsen geweest om het zeker te weten), maar het is helaas niet anders: de kruisband van zijn linkerknie is gescheurd. De eerste dierenarts vertelde me dat de revalidatie 4 tot 8 maanden gaat duren, terwijl de tweede zegt dat de hond na 3 maanden al goed hersteld moet zijn. Ook de prijzen liggen totaal uit elkaar: de één vraagt 1000 euro en de ander 400 euro (geld is het probleem niet). In beide gevallen zeggen ze dat Cortex hoe dan ook artrose zal krijgen en dat het gewricht pijnlijk wordt naarmate hij ouder wordt.

Ik zou graag willen weten of sommigen van jullie dit ook hebben meegemaakt. Hoe is de operatie verlopen? Ging het herstel goed? En wat kunnen we doen om te voorkomen dat hij later te veel pijn krijgt?

Ik maak me erg zorgen om Cortex (hij krijgt ontstekingsremmers tot aan de operatie, die gepland staat voor maandag om 8:45 uur). Ik weet nog niet welke dierenarts ik moet kiezen, maar ze hebben allebei een afspraak met me gemaakt, dus ik moet er één afzeggen... Ik ben het spoor volledig bijster 😞

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

53 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Cortex klinkt echt als een geweldige hond!

Sterkte hoor, over een paar maanden is dit allemaal nog maar een nare herinnering en komen jullie hier samen alleen maar sterker uit.

Vertaald Frans
    Rinrin
    Rapporteren

Cortex is nog steeds superbraaf. We zitten lekker op het terras terwijl hij op zijn varkensschouderbot kluift, we kijken naar de mensen die voorbij het huis lopen, of we kijken een goede film terwijl we hem lekker knuffelen (vandaag is het borsteldagje lol). Nou ja, dat houdt hij vast niet de hele tijd vol, maar voor nu is het echt een schatje.

Vertaald Frans
    Rinrin
    Rapporteren

Sterkte Rinrin! Je doet echt het maximale voor je maatje en ik denk dat je in goede handen bent en dat alles met een beetje geduld voor het herstel weer goed komt.

Heel erg bedankt Jazz voor je aanmoedigingen en je steun! Het is fijn om wat troost te vinden op het forum. Ik ben er nog niet helemaal gerust op en mezelf kennende ga ik me dit weekend en maandag helemaal gek maken, maar ik probeer mijn stress niet op hem over te dragen.

Vertaald Frans
    Rinrin
    Rapporteren

Die van jou ziet er niet zo uit, dus geen paniek! Bij die van mij ging het juist beter toen ik stopte met de pijnstillers (omdat hij dan niets voelde, forceerde hij de boel als een idioot), maar het was ook een andere blessure en mijn hond is heel energiek. Het is bij hem óf slapen óf overal druk rondrennen, er zit niet echt iets tussenin.

Hij is eigenlijk nooit echt druk, behalve als hij aandacht wil, naar buiten gaat of op een speeltje kluift; het is een heel rustige hond. Maar buiten hangt hij echt de clown uit, en dat blijkt wel, hij heeft zichzelf flink te grazen genomen 🤣

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sterkte Rinrin! Je doet echt je uiterste best voor je maatje en volgens mij ben je in goede handen. Met een beetje geduld voor het herstel komt het vast allemaal weer goed.

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Die van jou lijkt niet zo te zijn, dus geen paniek! Bij die van mij ging het juist beter toen ik stopte met de pijnstilling (omdat hij daarmee niets voelde en dus als een idioot doorging), maar dat was ook een andere blessure en mijn hond is echt super energiek. Het is bij hem alles of niets: of hij slaapt, of hij stuitert overal rond. Er zit niet echt iets tussenin.

Vertaald Frans
    Rinrin
    Rapporteren

Lewina, je maakt me wel bang 😰 ik moet er niet aan denken als hij ook nog eens moeilijk zou zijn. Ik heb net een hele voorraad touwen, touwballen, piepspeeltjes en kauwspeelgoed ingeslagen om hem zoveel mogelijk bezig te houden. Ik ben samen met hem op de drempel gaan zitten om te kijken wat er allemaal gebeurde; hij bleef lekker liggen kijken en snuffelen, zo heeft hij toch wat afleiding zonder dat hij zich echt hoeft in te spannen. Op zijn leeftijd wil ik niet dat hij alle contact met de buitenwereld verliest.

Bedankt voor de aaitjes! Zoals ik hem ken zou hij dat geweldig vinden (hij is echt een allemansvriend).

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sterkte Rinrin, hopelijk kunnen jullie dit allebei snel achter de rug laten. Als hij rustig is, is dat al heel fijn. Toen die van mij zijn enige zware verwonding had, was het echt een drama om hem stil te houden, en dat was nog maar voor iets meer dan twee weken XD

Dikke knuffels voor die kerel!

Vertaald Frans
    Rinrin
    Rapporteren

@Dundeemaya, @Tania, bedankt voor jullie berichtjes 🙏

Hij is momenteel heel braaf. De dierenarts heeft hem een ontstekingsremmende prik gegeven en ik moet hem nu 1 tabletje per dag geven om problemen te voorkomen. Ik heb alvast Chondroflex (een Frans merk gewrichtssupplementen) gekocht om zijn gewrichten te ondersteunen, want dat zal hij wel nodig hebben (ik heb aan de dierenarts gevraagd of ik dit mocht geven).

Het is een heerlijke goedzak en hij is echt heel rustig, maar ik vermoed dat het wel pijnlijk moet zijn (hij laat niks merken, behalve dat hij zijn poot niet neerzet).

Ik hoop van ganser harte dat hij niet het type is dat zich om de haverklap blesseert 😅

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Ik hoop dat dit niet het begin is van een hoop gedoe

Sterkte

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 53

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer