Goedenavond, Cortex is vanochtend gewond geraakt (ik ben bij twee verschillende dierenartsen geweest om het zeker te weten), maar het is helaas niet anders: de kruisband van zijn linkerknie is gescheurd. De eerste dierenarts vertelde me dat de revalidatie 4 tot 8 maanden gaat duren, terwijl de tweede zegt dat de hond na 3 maanden al goed hersteld moet zijn. Ook de prijzen liggen totaal uit elkaar: de één vraagt 1000 euro en de ander 400 euro (geld is het probleem niet). In beide gevallen zeggen ze dat Cortex hoe dan ook artrose zal krijgen en dat het gewricht pijnlijk wordt naarmate hij ouder wordt.
Ik zou graag willen weten of sommigen van jullie dit ook hebben meegemaakt. Hoe is de operatie verlopen? Ging het herstel goed? En wat kunnen we doen om te voorkomen dat hij later te veel pijn krijgt?
Ik maak me erg zorgen om Cortex (hij krijgt ontstekingsremmers tot aan de operatie, die gepland staat voor maandag om 8:45 uur). Ik weet nog niet welke dierenarts ik moet kiezen, maar ze hebben allebei een afspraak met me gemaakt, dus ik moet er één afzeggen... Ik ben het spoor volledig bijster 😞