Eerste loopsheid en incontinentie bij m'n hondje

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Sinds begin deze week is Fergie voor het eerst loops.

Een heel emotioneel moment voor het hele gezin; eindelijk wordt onze baby van 10 maanden een grote meid.

De vreugde maakte al snel plaats voor de dweil. Naast de druppeltjes bloed houdt Fergie het ook niet meer op: ik heb dus verschillende plasjes in huis en in het ergste geval ook nog een paar drolletjes erbij.

We weten even niet goed wat we moeten doen.

We vermoeden dat het komt door de verandering van haar vulva of misschien door een infectie, want als we haar uitlaten, doet ze plasjes die echt heel lang duren (zonder te overdrijven wel 20 tot 30 seconden). Of ze doet juist heel veel kleine plasjes.

Ik vroeg me af of iemand hier ook ervaring mee heeft, want we hopen natuurlijk dat dit niet zo blijft.

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Lae28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een chihuahua die nu twee weken haar eerste loopsheid heeft, alleen laat ze nu al een week lang haar plas lopen zonder dat ze er controle over heeft. Ze lijkt geen pijn te hebben, maar ik weet echt niet wat ik moet doen.

Vertaald Frans
    Duclos Sophie
    Duclos sophie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

let op, bij mijn Comète ging de eerste loopsheid gepaard met een blaasontsteking... en dat is een infectie, dus hup naar de dierenarts...

Mijn Belle, een kruising Pyrenese berghond, stopte even met loops zijn na het overlijden van haar zusje. Maar nu is de loopsheid weer terug en plast ze echt overal in huis. Hopelijk blijft het daarbij en is er niet meer aan de hand.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat vervelend voor Fergie, ik had niet aan een blaasontsteking gedacht (waar ik eigenlijk niets vanaf wist, omdat mijn twee honden het nog nooit hebben gehad). Dikke aai voor Fergie.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Verstandige beslissing dat je haar hebt meegenomen.

(het zag er inderdaad wel zo uit)

Paar daagjes behandelen en dan is het weer opgelost ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

We zijn uiteindelijk met haar naar de dierenarts gegaan. Ze heeft inderdaad een blaasontsteking. Gelukkig waren we er vrij snel bij. Het resultaat: antibiotica en een ontstekingsremmer voor de jongedame. Sindsdien slaapt ze... net wat meer dan eerst.

Bedankt voor jullie advies.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

pas op, bij mijn Comète ging haar eerste loopsheid gepaard met een blaasontsteking... en dat is een infectie, dus naar de dierenarts...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De loopsheid duurt 3 weken. Tijdens deze periode weet je teefje niet echt wat ze wil en moet ze om de 30 seconden plassen. Zodra de loopsheid voorbij is, wordt ze weer de oude. Tot die tijd moet je het maar even accepteren en haar heel regelmatig uitlaten om haar behoefte te laten doen.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer