Duitse Herder x Mechelaar

P
Philodrsin Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik zou graag jullie mening willen horen over de kruising Mechelaar x Duitse herder. Ik ben van plan om een puppy van deze kruising te kopen, maar ik vroeg me af of dit niet een te 'explosieve' combinatie is? Ik heb gelukkig al best wat ervaring met honden, want ik ben van jongs af aan opgegroeid met een Rottweiler en een brak :) Ik ben zelf erg sportief, dus ik ben van plan om mijn hond mee te nemen tijdens het sporten. Omdat de Mechelaar behoorlijk actief is, denk ik dat hij prima met me mee kan hardlopen, aan agility kan doen, enz... Maar daar staat tegenover dat ik overdag wel 6 uur van huis ben.

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

20/25 minuutjes is prima hoor, dan heeft hij de tijd om even de pootjes te strekken en zijn behoefte te doen. Zolang hij 's ochtends en 's avonds maar wat langer naar buiten gaat, moet het wel goedkomen (tenminste, dat denk ik ^^)

Vertaald Frans
    P
    Philodrsin Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt in ieder geval! Ik ben sowieso van plan om naar een hondentrainer te gaan om er zeker van te zijn dat ik een hond krijg die lekker in zijn vel zit :) Omdat het een puppy is, ga ik inderdaad vakantie opnemen; ik heb 3 weken die ik kan opnemen en daarna kan ik wat regelen met mijn werktijden. Ik heb misschien de mogelijkheid om tussendoor even naar huis te gaan om hem uit te laten, maar dat is dan een wandeling van 20/25 min... Of ik zou een hondenoppas kunnen inschakelen? Wat de rassen betreft: ik vind zowel het karakter als het uiterlijk van de Duitse herder geweldig. Wat de ouders betreft: het is een vriendin van me, haar hond heeft een oeps-nestje gehad met de hond van de buren... Ze zijn allebei kerngezond en stabiel, en de vader heeft geen last van dysplasie, dat heb ik nagevraagd.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hij kan net zo goed alles van een Duitse Herder hebben als van een Mechelaar, of gewoon 50/50, maar dan met de goede eigenschappen van de Duitse Herder en de minpunten van de Mechelaar, of andersom.... Als je net zo enthousiast bent over een Mechelaar als over een Duitse Herder, waarom zou je dan geen kruising tussen deze twee rassen proberen en kijken wat voor karakter eruit komt? Maar als de Mechelaar je meer aanspreekt dan de Duitse Herder, kun je je misschien beter goed inlezen in het ras dat je het leukst vindt en dat het beste bij je past.

6 uur is lang, maar voor mij is dat echt de limiet die je niet moet overschrijden. Als het langer duurt, kun je beter niet aan zo'n sportieve hond beginnen.

Voor een puppy is 6 uur sowieso te lang, dus dan moet je echt een oplossing vinden zodat hij tussendoor even naar buiten kan voor een wandeling.

Wat betreft de plek waar je je pup koopt: let er goed op dat de ouderdieren niet worden uitgebuit en dat de fokker een KVK-nummer heeft.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je deze rassen kent en er een goed gevoel bij hebt, waarom niet...

Maar om een pup een goede start te geven, kun je er het beste veel voor hem zijn.

En wat die kruising betreft: wees je vooral bewust van de extreme waakzaamheid van dit type hond en wat dat betekent voor de opvoeding, zodat het je niet boven het hoofd groeit.

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer