Hoi,
Ik vermoed dat deze vraag al vaker is gesteld op dit forum, maar omdat ik nergens een concreet antwoord op mijn vraag kon vinden, vertrouw ik op jullie expertise ^^
Ik wil namelijk al jaren heel graag een herder adopteren, en dan specifiek een Duitse herder.
Nu ik financieel onafhankelijk ben en een stabiele situatie heb, kan ik het me eindelijk veroorloven om er eentje te nemen.
Sinds kort woon ik in een appartement op de begane grond met een grote tuin. Het is een vierkamerappartement waar ik samen met mijn vriendin woon.
Omdat we huren, hebben we echter te maken met een huishoudelijk reglement (wat natuurlijk volkomen logisch is). In dat reglement staat dat we geen honden uit categorie 1 en 2 mogen houden, de zogenaamde aanvals- of verdedigingshonden.
Ik heb op internet gezocht naar de categorie van de Duitse herder en volgens mij valt deze in categorie 3. Maar ik kon nergens een duidelijke lijst vinden met elk hondenras en de bijbehorende categorie, dus ik twijfel nogal...
Mijn vraag is dus: in welke categorie vallen herdershonden, en dan specifiek Duitse herders, en houd ik me aan het reglement als ik er eentje adopteer?
Alvast super bedankt!!!