Hoi,
Dit is nogal een gevoelig onderwerp.
Ik heb mijn hond overgenomen van de ex van mijn vriend, die haar al had toen ze een puppy was. Ze heeft haar later aan mijn vriend overgedragen.
Toen ik in haar leven kwam, zat de hond opgesloten in een kast (van ongeveer 1 m bij 80 cm) in het donker. Ze was vel over been en erg wantrouwig. Ze mocht haar behoefte alleen op het balkon van het appartement doen en ik zag duidelijk dat ze zich daar niet prettig bij voelde.
Ik heb veel in dit beestje geïnvesteerd; nog voordat ik een relatie kreeg met mijn vriend, liet ik haar al uit. De eerste keer dat ik haar mee naar buiten nam, zat haar ontlasting vol met wormen...
Ze was 3 jaar oud en was nog nooit gechipt of gevaccineerd. De ex van mijn vriend is vertrokken en heeft haar bij hem achtergelaten. Ik heb goede brokken voor haar gekocht, liet haar ontzettend veel uit en ze is er fysiek weer bovenop gekomen. Ze kreeg ook weer vertrouwen in mensen, maar ze is altijd heel bang gebleven voor mijn partner.
Ik heb mijn partner gedwongen om met haar naar de dierenarts te gaan voor de inentingen, het chippen en ontwormen, en ik heb alle kosten betaald. Maar nu komt het: ik heb een enorme stommiteit begaan door de chip op zijn naam te laten zetten...
Nu gaan mijn partner en ik uit elkaar. Als ik er niet ben, zou hij zomaar kunnen vergeten om haar meerdere dagen achter elkaar eten of water te geven. Hij geeft liever prioriteit aan zijn vrienden dan dat hij haar uitlaat.
Heeft iemand een oplossing zodat ik de chip op mijn naam kan krijgen? Hij weet donders goed dat deze hond veel voor me betekent en hij zal niet aarzelen om me hiermee te dwarsbomen...
Alvast bedankt