Chronische nierinsufficiëntie bij hond die achteruitgaat

I
Isabelle79 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kleine Lolita, een Amerikaanse Cocker Spaniël van bijna 13 jaar, heeft sinds afgelopen winter last van nierinsufficiëntie. We hebben het ontdekt tijdens een routinecontrole.

Haar waarden waren toen nog relatief laag (creatinine 1,47, ureum 0,76 en proteïnurie 0,32).

Maar sindsdien blijven de waarden bij elke bloedafname maar stijgen.

Ik heb echt alles geprobeerd: speciaal nierdieet (brokken), zelfgekookte maaltijden en al haar medicijnen (Ipakitine, Fortekor, Duomega, Porus One).

Haar laatste bloedonderzoek was weer slecht. Alles is weer flink gestegen sinds de vorige keer.

Haar huidige waarden zijn: creatinine 1,94, ureum 87, fosfor 2,6 mmol en proteïnurie 0,64.

De dierenarts geeft haar nog minder dan een jaar te leven.

Ik ben er kapot van, ik ben echt doodsbang...

Ik kan me niet voorstellen dat ik haar moet verliezen...

Ze is mijn allerbeste maatje...

Sinds vandaag krijgt ze Chinese kruiden.

Ik hoop zo ontzettend dat dit de waarden zal verlagen of ze in ieder geval kan stabiliseren.

Ze is verder nog in topvorm, behalve dat ze erg incontinent begint te worden (dat was ze al een klein beetje als gevolg van haar sterilisatie).

Ze is ook veel afgevallen, maar uit de laatste bloedtest bleek dat haar schildklier niet goed onder controle is (ze heeft hypothyreoïdie en neigt nu naar hyperthyreoïdie). Daarom hebben we haar medicatie voor de traag werkende schildklier verlaagd en ze is inmiddels alweer een beetje aangekomen.

Verder voelt ze zich supergoed. We wandelen nog regelmatig 10 km.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Waarden die maar blijven stijgen? Is het je uiteindelijk gelukt om de boel te stabiliseren?

Ik ben zo bang en heb echt behoefte aan geruststellende ervaringen.

Heel erg bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Isabelle79

Voor je Lolita is het belangrijk dat ze weer wat aankomt om spierafbraak en pijn te voorkomen.

Het makkelijkst is om hoogwaardige probiotica toe te voegen, samen met rauw wit vlees, mager vlees en bladgroenten met een laag fosforgehalte.

(geen varkensvlees)

Doe dit wel na een geleidelijke voedselovergang van een aantal weken.

Probeer alle brokken of gekookt vlees te vermijden en geef haar zoveel mogelijk rauw voer.

Zorg dat er niet te veel granen in haar voeding zitten.

Let heel goed op de kwaliteit van de eiwitten, dat is op dit moment echt de hoogste prioriteit...

De kwaliteit van het RAUWE vlees is essentieel!

En laat je niet verleiden door adviezen om de eiwitten te verlagen voor een fosforarm dieet (door het te vervangen door voeding met veel granen, zoals rijst).

Voeding geven met weinig eiwitten van een mindere kwaliteit is niet de oplossing om haar te laten herstellen, stabiel te houden of de waarden te verlagen. Je moet de balans vinden door de kwaliteit van de andere ingrediënten en supplementen...

Heeft ze geen bloed in haar ontlasting? Geen diarree?

Wat je ook kunt doen... naast de probiotica en prebiotica, is brandnetelzaad toevoegen.

Kijk eens bij Swanie Simon voor de Renal Phyt (als kant-en-klaar optie) met eventueel kelp als aanvulling...

Over die Chinese kruiden (van de dierenarts?):

Kun je me de samenstelling geven als je die hebt?

Ik ga eens uitzoeken of we met Chinese astragalus de creatinine omlaag kunnen krijgen...

Vertaald Frans
    Y
    Yann-shadow Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb geen antwoorden op je vragen, maar je bericht raakt me. Ik wens je het allerbeste en veel sterkte.

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer