Hoi allemaal,
Mijn kleine Lolita, een Amerikaanse Cocker Spaniël van bijna 13 jaar, heeft sinds afgelopen winter last van nierinsufficiëntie. We hebben het ontdekt tijdens een routinecontrole.
Haar waarden waren toen nog relatief laag (creatinine 1,47, ureum 0,76 en proteïnurie 0,32).
Maar sindsdien blijven de waarden bij elke bloedafname maar stijgen.
Ik heb echt alles geprobeerd: speciaal nierdieet (brokken), zelfgekookte maaltijden en al haar medicijnen (Ipakitine, Fortekor, Duomega, Porus One).
Haar laatste bloedonderzoek was weer slecht. Alles is weer flink gestegen sinds de vorige keer.
Haar huidige waarden zijn: creatinine 1,94, ureum 87, fosfor 2,6 mmol en proteïnurie 0,64.
De dierenarts geeft haar nog minder dan een jaar te leven.
Ik ben er kapot van, ik ben echt doodsbang...
Ik kan me niet voorstellen dat ik haar moet verliezen...
Ze is mijn allerbeste maatje...
Sinds vandaag krijgt ze Chinese kruiden.
Ik hoop zo ontzettend dat dit de waarden zal verlagen of ze in ieder geval kan stabiliseren.
Ze is verder nog in topvorm, behalve dat ze erg incontinent begint te worden (dat was ze al een klein beetje als gevolg van haar sterilisatie).
Ze is ook veel afgevallen, maar uit de laatste bloedtest bleek dat haar schildklier niet goed onder controle is (ze heeft hypothyreoïdie en neigt nu naar hyperthyreoïdie). Daarom hebben we haar medicatie voor de traag werkende schildklier verlaagd en ze is inmiddels alweer een beetje aangekomen.
Verder voelt ze zich supergoed. We wandelen nog regelmatig 10 km.
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Waarden die maar blijven stijgen? Is het je uiteindelijk gelukt om de boel te stabiliseren?
Ik ben zo bang en heb echt behoefte aan geruststellende ervaringen.
Heel erg bedankt!