Buren die de hondenpoep niet opruimen...

Ratonlaveur
Ratonlaveur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

We wonen in een complex met 3 gebouwen en er zijn in totaal ongeveer tien honden, niet echt veel zou je zeggen.

Maar de laatste tijd ligt er steeds meer hondenpoep in het complex en dat wordt echt heel irritant! De beheerders waarschuwen de eigenaren wel, maar er verandert niets.

Er zijn ook mensen met een garage in het complex die er zelf niet wonen en hun hond de boel laten bevuilen zonder het op te ruimen.

We hebben ook een klein grasveldje ernaast en daar is het echt een drama, je moet daar echt op je tenen lopen omdat het hele terrein een mijnenveld is!

Ik weet niet wat ik moet doen, ik heb zelf al posters opgehangen maar geen resultaat (nee echt, zelfreflectie, waarom ook? We doen het altijd al zo!).

Van dit soort asociaal gedrag word ik echt woest (als ik wist wie het waren, zouden ze hun cadeautjes vast wel netjes ingepakt in hun brievenbus terugvinden).

Buren die de hondenpoep niet opruimen...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

26 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn moeder woont aan het einde van een doodlopende straat waar een kleine chihuahua steeds zijn behoefte deed, terwijl het baasje er gewoon bij stond te kijken. Op een dag kwam mijn moeder die vrouw tegen aan het begin van de straat: "Dag mevrouw, ooooh dus jij bent dat kleine hondje dat steeds voor mijn deur poept? (Lekker hard)". Die vrouw voelde zich natuurlijk super ongemakkelijk. Maar de drollen bleven er gewoon liggen, dus op een dag was mijn moeder het helemaal zat. Ze heeft ze opgeraapt en ze netjes voor de deur van die vrouw neergelegd. Sindsdien is er geen drol meer te bekennen voor het huis van m'n moeder ^^

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

"It's Bruno", daar heb ik wel van gehoord, maar volgens mij staat het alleen op Netflix ofzo, dus ik heb het niet kunnen zien... 😐

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hmm, neonkleurige bloemen die uitkomen met een heel eigen geurtje...

Ik zou dat idee graag in de praktijk zien uitgevoerd worden. ^^

Wat betreft de poepzakjesautomaten: hier bij ons worden ze bijna nooit bijgevuld. Mensen nemen die zakjes per 20 tegelijk mee en ik vraag me echt af wat ze ermee doen. 🤷

Ik weet dus niet eens of de gemeente tegenwoordig nog wel de moeite neemt om die dingen bij te vullen...

Achter het huis van mijn moeder, direct achter haar hek, staat een flatgebouw. Mensen laten daar hun honden schij*en, echt pal voor haar hek... en er liggen nog wel meer van die "mijnen" verspreid over het terrein van de flat.

Ze heeft het al gevraagd bij de gemeente en bij de eigenaar van het gebouw, maar er is niks mee gedaan, ze gaven amper antwoord... Lekker hoor, die drolgeur die door het hele huis trekt als ze de boel even wil luchten. Echt fijn, zeker in de zomer wanneer de hitte de stank alleen maar erger maakt. 😒

Vertaald Frans
    Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, of je legt het gewoon allemaal op hun deurmat lol. Maar goed, dat betekent dus dat er nog wel wat speurwerk moet gebeuren.

Even compleet off-topic, kent iemand de serie "It's Bruno"? Het zijn heel korte afleveringen, ik moest er in ieder geval erg om lachen.

Het gaat over het leven van een gast met zijn hond. In een van de afleveringen is er een nieuweling in de buurt die de poep niet opruimt!!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik bedenk me net een mogelijke oplossing, maar het is wel even werken 😈

Elke drol oppakken en in een zakje doen (een poepzakje natuurlijk, in een lekker opvallend kleurtje), en die zakjes laten we dan ook open staan 😈. Dan ligt het hele grasveld vol met die rode of roze zakjes... En de mensen die voorbijlopen, de baasjes die de poep laten liggen, die denken dan: wat is dit nou weer vandaag? Misschien dat ze dit eerder aan het denken zet dan al dat gepreek over de wet en respect... En vooral wanneer hun hondjes, voordat ze hun eigen drol draaien, liever met al die zakjes gaan spelen en ze alle kanten op laten vliegen 😂 dat zou ik echt wel willen zien!

Nou, bij mij in de buurt is het gelukkig niet nodig, maar dit is wel een goede grap die meer indruk op ze maakt dan zo'n poster...

Vertaald Frans
    Bobkat
    Rapporteren

Ik vind het op de stoep al echt niet fijn, als je in een drol stapt is het echt brrrrr!!

En dan heb je nog de mensen die ze hun behoefte laten doen op het gras en het dan niet opruimen, zo van: 'ach, het ligt in het gras...' NOU ECHT NIET DUS!! Ik pas altijd enorm op als ik over een grasveldje loop, want vaak is het gewoon een mijnenveld!! Echt super smerig.

Vertaald Frans
    L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij mij in de buurt ruimen de meeste mensen het wel op als het op straat gebeurt (de overgrote meerderheid in ieder geval). In het weiland hier tegenover doet echter niemand dat, maar dat verbaast me eigenlijk niet zo... het ligt er trouwens ook niet helemáál vol mee hoor, want het is best een groot stuk. Misschien is dat bij jou wel anders!

Ja, de tips van de anderen zijn prima, ik zou verder ook niks anders weten.

Vertaald Frans
    B
    Billy34 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Het is echt om moedeloos van te worden dat sommigen het nog steeds niet opruimen. Bij mij in de stad heeft de gemeente een hoop zakjesautomaten geplaatst die regelmatig worden bijgevuld. Toch zijn ze vaak leeg omdat mensen ze gewoon leegroven, en blijkbaar niet om de boel op te ruimen, want de stoepen liggen steeds voller met 'mijnen'.

Ik heb al vaak aanvaringen gehad met baasjes die weigeren het op te ruimen.

Ik snap het echt niet: het is misschien niet het lekkerste klusje, maar veel babyluiers zijn nog veel erger!!

Vertaald Frans
    Bobkat
    Rapporteren

Bij mij in de buurt laten echt een hoop mensen de boel gewoon liggen.

Ik zag laatst op de grond een tekst in krijt staan: "ruim je **** op", met een cirkel om de drol heen getekend, en toch gaan ze er gewoon mee door!!

Wat die dispensers betreft: ik ben er niet tegen, het is handig voor als je het een keer vergeten bent, maar het lokt wel misbruik uit. Er zijn steden die dat gedaan hebben en waar die poepzakjes vervolgens aan de lopende band gejat werden, lol!! Ik hoop dat de stoepen daarna tenminste wel schoon waren!! In plaats van één zakje te pakken, namen mensen er meteen een stuk of 40 mee, of zelfs alles... Lekker sociaal weer van die mensen.. zoals gewoonlijk.

Vertaald Frans
    Ratonlaveur
    Ratonlaveur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een klacht ingediend bij de gemeente zodat ze iets kunnen regelen :)

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 26

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!