Buren die de hondenpoep niet opruimen...

Ratonlaveur
Ratonlaveur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

We wonen in een complex met 3 gebouwen en er zijn in totaal ongeveer tien honden, niet echt veel zou je zeggen.

Maar de laatste tijd ligt er steeds meer hondenpoep in het complex en dat wordt echt heel irritant! De beheerders waarschuwen de eigenaren wel, maar er verandert niets.

Er zijn ook mensen met een garage in het complex die er zelf niet wonen en hun hond de boel laten bevuilen zonder het op te ruimen.

We hebben ook een klein grasveldje ernaast en daar is het echt een drama, je moet daar echt op je tenen lopen omdat het hele terrein een mijnenveld is!

Ik weet niet wat ik moet doen, ik heb zelf al posters opgehangen maar geen resultaat (nee echt, zelfreflectie, waarom ook? We doen het altijd al zo!).

Van dit soort asociaal gedrag word ik echt woest (als ik wist wie het waren, zouden ze hun cadeautjes vast wel netjes ingepakt in hun brievenbus terugvinden).

Buren die de hondenpoep niet opruimen...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

26 antwoorden
Sorteren op:
  • Ratonlaveur
    Rapporteren

Daar was hij op het "veldje", dus buiten het terrein van de VvE... Maar ik heb contact opgenomen met de gemeente om het probleem te melden en het wordt in september in de commissie besproken. Ik hoop dat er dan eindelijk wat schot in de zaak komt.

Vertaald Frans
    Jenijen
    Jenijen Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is inderdaad echt irritant als mensen het niet opruimen.

Wij wonen ook in een 'kindvriendelijke' buurt waar echt heel veel honden zijn. De meeste mensen ruimen het wel op, maar niet iedereen. En daardoor krijg je van die boze blikken als je je hond uitlaat en mensen zonder hond tegenkomt, omdat ze alle hondeneigenaren over één kam scheren...

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En als hij ook nog eens niet in zijn normale doen was... ja, dan kun je hem inderdaad maar beter ontwijken, je weet maar nooit! Is er geen VvE? Of anders de verhuurder aanspreken? Met een verwijzing naar de wet... zodat je in ieder geval weet dat je alles hebt geprobeerd 🙂

Vertaald Frans
    Ratonlaveur
    Rapporteren
    Even een kleine avond-update: ik heb een van de daders gevonden! De eigenaar van een Franse bulldog... die zijn hond uitlaat terwijl hij een jointje rookt! De kerel zag er niet bepaald vriendelijk uit, hij liet zijn hond niet eens met Yuki spelen... Ik zag het niet echt zitten om er wat van te zeggen, maar achteraf gezien had ik hem eigenlijk een poepzakje moeten geven. Al had dat waarschijnlijk toch niets veranderd aan zijn gewoonte om de hele buurt vol te leggen met "mijnen".
    Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn beste oplossing is "VOOR SCHUT ZETTEN".

Ik geniet er stiekem van om die asociale eigenaren eens flink te kijk te zetten.

Er is niets mooiers dan wanneer je zo'n type tegenkomt die met anderen staat te kletsen en je diegene dan voor schut zet door hardop te zeggen: "Ze hangen hier de grote meneer (of mevrouw) uit, maar de stront van hun eigen hond opruimen, ** maar. Letten jullie wel even op, dames en heren, dat je niet in een van de cadeautjes van de hond van deze meneer (of mevrouw) stapt, want dat is behoorlijk ranzig!"

En later doe je er nog een schepje bovenop als het nog steeds niet is opgeruimd: "Nou, nog steeds geen poepzakjes kunnen vinden?"

Er was een vrouw die zichzelf zo voor schut zette door nooit de poep van haar hond op te ruimen (en dus ook nooit zakjes bij zich te hebben), dat ze wel door de grond kon zakken toen haar hond precies voor de deur van een school zijn behoefte deed.

Ze was zo blij dat ik haar er eentje gaf (en haar uit de brand hielp) dat ze sindsdien altijd netjes alles van haar hond opruimt ^^'

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Opruimen en thuisbezorgen, ja, maar dan moet je wel weten bij wie...

Anders blijf ik bij mijn idee van die kleine poep-ballonnetjes op het gras 😈

Voor de huizen mag de kleine meid niet eens in de buurt komen, laat staan daar haar behoefte doen. Dat is wel zo respectvol naar de mensen toe vanwege de geur, en als er een hond in de tuin zit, moet je die niet lastigvallen! Anders moet je niet gek opkijken als hij haar een keer te pakken krijgt om haar even de les te lezen.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Of een goede, confronterende poster die goed in elkaar zit en die je overal ophangt; mensen zijn echt laks en viespeuken😠

Vertaald Frans
    Emma1975
    Emma1975 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een zwaailicht dat je op afstand kunt aanzetten op de "plaats delict"... dat zou echt grappig zijn!!!

Kikaah: effectieve oplossing!

Vertaald Frans
    Ratonlaveur
    Rapporteren

Het ergste is nog dat ze, alleen omdat het hondje klein is, het niet nodig vinden om het op te ruimen!

Ik ben opgelucht (maar ook echt boos!) om te zien dat ik niet de enige ben in deze vervelende situatie

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 26

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!