"Bultje" na een teek

Arabesquee
Arabesquee Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik had al eerder een berichtje geplaatst omdat mijn hond een teek had en ik op zoek was naar een natuurlijk middel. Helaas heeft hij er nu weer eentje te pakken en omdat ik nog niet zo thuis ben in de natuurlijke middeltjes, ga ik op 9 mei naar de dierenarts voor zijn inentingen en koop ik meteen weer een tekenpil. Hoeveel dagen na de vaccinatie kan ik hem die pil geven?

Wat die teek betreft: ik zag hem gisteravond laat pas en omdat ik niks in huis had om hem te verwijderen, heb ik even snel op internet gekeken en hem met mijn vingers weggehaald. De kop is er als het goed is wel uit, maar er is nu een soort bultje ontstaan met wat opgedroogd bloed en het is rood (zie de foto aan het einde van dit bericht). Bij de eerste teek had hij dit niet, dus ik maak me een beetje zorgen.

En hoe kan ik een teek sneller ontdekken nadat hij mijn hond heeft gebeten? Hij heeft namelijk een dikke vacht en ondanks dat ik hem na elke wandeling helemaal naloop, heb ik deze toch over het hoofd gezien.

Alvast bedankt ☺

"Bultje" na een teek

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Arabesquee
    Arabesquee Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

MarieGame, ik moest de teek er wel met mijn vingers uithalen. Het was middernacht, ik ben bij mijn vader en hij heeft geen tekentang. Ik heb zelf wel een tekenhaakje, maar die ligt bij mijn moeder. Ik had dus echt geen keus. Wat de dierenarts betreft: ik ga het haar natuurlijk vragen tijdens de afspraak. Ik heb veel vertrouwen in deze dierenarts, maar ze is helaas maar één dag per week in mijn stad. De rest van de tijd is er een andere dierenarts waar ik minder mee heb. Ik stelde deze vragen omdat ik tot 9 mei moet wachten om langs te gaan (budgetkwestie; mijn konijn heeft een oogzweer die ik natuurlijk behandel, maar ik heb pas vanaf 9 mei weer genoeg geld voor de dierenarts). Ik kan dus echt niet eerder gaan.

Toch maak ik me zorgen en ik zou hem graag snel een tabletje geven, dus ik denk dat ik de dierenarts even bel voor advies en dan kijk ik wel hoe ik het regel.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties. Een forum is er tenslotte om je mening en advies te delen, uiteraard met respect voor elkaar.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Arabesquee, stop met dat gefantaseer over alternatieve geneeswijzen. Steve Jobs is eraan overleden, terwijl hij met de reguliere geneeskunde waarschijnlijk nog wel onder ons was geweest.

Een teek haal je niet met je vingers weg; gebruik een tekentang of een pincet. In beide gevallen draai je tegen de klok in om de kop goed mee te krijgen. Daarna ontsmet je de plek goed.

Ervan uitgaande dat je handmatige actie heeft gewerkt, is dat kleine bultje niets om je zorgen over te maken. Door het op jouw manier te doen is er waarschijnlijk een plaatselijke reactie ontstaan, maar dat is zeker niet ernstig. Je hond houdt er in het ergste geval een littekentje aan over.

Voor de rest moet je je vragen echt aan je dierenarts stellen. Dit forum gaat je geen betere antwoorden geven over de termijn voor medicatie na een vaccinatie en dat soort zaken.

Ik ben misschien een beetje kort door de bocht, maar het lijkt erop dat je voor basiszaken niet op je dierenarts durft te vertrouwen. Als je geen vertrouwen in hem hebt, zoek dan een andere. Maar ga voor dit soort beslissingen, die gewoon onder het basisadvies van een dierenarts vallen, niet af op het internet.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Dat ziet er helemaal normaal uit hoor. Doe er twee keer per dag een beetje Betadine op. Je kunt haar die tablet nu al geven; het begint na zes uur te werken en als ze dan door een teek wordt gebeten, gaat die binnen een uur dood. Een teek moet ongeveer 24 uur op de hond vastzitten om een ziekte over te kunnen dragen. Dus met die tablet hoef je je daar geen zorgen meer over te maken!
    Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heb je het goed ontsmet? Nu is het afwachten hoe het zich ontwikkelt, sterkte

http://mysterenaturel.canalblog.com/archives/2012/07/14/24710031.html

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer