Blue Bay Shepherd Timber Shepherd

V
Vaihau Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik ben op zoek naar een fokker die vergelijkbaar is met 'Le Pacte des Loups' (een fokker uit Frankrijk), maar waar de pups niet-gesteriliseerd worden verkocht.

Alvast bedankt voor je hulp!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • V
    Rapporteren

Hoi Chienloup,

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het project heb opgegeven vanwege wat persoonlijke omstandigheden.

Maar ik ben wel erg benieuwd naar wat jij hebt gevonden.

Vertaald Frans
    C
    Chienloup Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik ben op zoek naar een fokker die vergelijkbaar is met "le pacte des loups", maar waar de pups niet-gesteriliseerd worden verkocht. Bedankt alvast!

Heb je dus nog steeds niets gevonden?

Je bent op zoek naar een wolfhond, ik heb er eentje gevonden.

Vertaald Frans
    V
    Rapporteren

Woon je op Tahiti? Dat antwoord lijkt me wel duidelijk, haha. "Ik denk dat er betere leefomgevingen zijn voor deze honden." Misschien moet je je eerst eens inlezen voordat je zulke onzin uitkraamt. Alleen al het feit dat je begint met "ik denk", laat zien dat je weinig interesse in en kennis over het onderwerp hebt. Tenzij je intuïtie natuurlijk van goddelijke aard is, dan mijn excuses. Het spijt me dat ik je moet teleurstellen, maar ik ben me heel goed bewust van alle reële uitdagingen die bij een fokkerij komen kijken. Juist daarom wil ik een heel kleine fokkerij opzetten en vooral de tijd nemen. Bovendien is inteelt hier een groot probleem. Zoals je (hopelijk) weet, zorgt dat voor complicaties zoals ziektes, handicaps, etc. Het binnenbrengen van nieuwe herders (ja, op Tahiti zijn er genoeg langharige Duitse herders, hou toch op met die clichés), is vooral een manier om kruisingen tussen honden uit dezelfde bloedlijn te voorkomen. Heb je een probleem met geld? Zo ja, wees dan wat duidelijker, want ik zou je echt graag willen begrijpen.

De startvraag was toch duidelijk? Wees zo vriendelijk om onnodige oordelen achterwege te laten en neem iemand die vragen stelt serieus. En tja, als het je voldoening en plezier geeft, prima hoor! Ga dan vooral zo door.

Fijne dag nog!

PS: Ik heb zelf een Duitse herder, dus ik ken het ras wel een beetje.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Een winstgevende kennel runnen met maar één of twee koppeltjes honden? Dat kun je echt wel vergeten. Als je het doet uit liefde voor een specifiek ras en daarnaast gewoon een baan hebt om van te kunnen leven, is dat prima, maar nu pak je de zaken echt verkeerd aan. Je moet eerst een ras vinden waar je hart ligt en dán pas beginnen met fokken. Want als je nu een koppel van een bepaald ras in huis haalt en er later pas achter komt dat dit type hond je helemaal niet ligt, dan loop je geheid tegen de muur.
    Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah ja, oké. Dus je wilt honden, twee stuks, dus ik neem aan een koppeltje gezien je plannen.

Om ermee te fokken, niet om er echt rijk van te worden, maar om de aankoop terug te verdienen en een extraatje te hebben aan het eind van de maand...

Maar zonder echt fokdoel, dus gewoon zomaar, zonder gezondheidstesten, zonder echte selectie van de ouderdieren, enz...

Maar goed... iedereen moet het zelf weten hoor. Maar voor mij heeft het niks met hondenliefde te maken als je al nadenkt over hoe je de aankoop gaat terugverdienen nog voordat je ze überhaupt hebt!

Zeker omdat je op Tahiti woont en poolhonden wilde... Ik denk dat er wel betere leefomgevingen zijn voor dit soort honden.

Zelfs Duitse herders lijken me niet de beste keuze voor honden die op Tahiti gaan wonen...

Het is niet voor niets dat alle honden die op de eilanden worden opgevangen kortharig zijn. En dat honden die in de kou leven juist een dikke vacht hebben.

Een hond willen zoals de Duitse herder als je op Tahiti woont, vind ik puur egoïstisch! Dat heeft echt niets met liefde voor honden te maken, en al helemaal niet als je van plan bent om ze terug te verdienen en een zakcentje bij te verdienen door nestjes te fokken...

Vertaald Frans
    V
    Rapporteren

Ik ga me meteen eens verdiepen in de Oudduitse Herder, dat is een stuk logischer voor mijn plannen. Ik woon op Tahiti en ik ben van plan om over een jaar of twee een (kleine) fokkerij te beginnen.

Alleen het transport kost al ruim 10.000 euro voor twee honden. Het idee is om de investering eruit te halen en misschien later wat bij te verdienen, zonder dat het echt mijn doel is om er winst op te maken. Ik hou van honden en wil ze graag de ruimte geven op mijn toekomstige grote terrein (1 hectare) of zelfs meer.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Blauw wordt bij sommige rassen als een fout gezien (Dobermann) en bij andere moet het niet worden aangemoedigd (zoals de Staffordshire Bull Terrier). Het probleem met deze kleur is dat het een zogenaamde verdunde kleur is (verdunning van zwart) en dit kan leiden tot huidproblemen (alopecia door kleurverdunning).

Sommige rasstandaarden accepteren deze kleur wel (Duitse Dog), want als er verstandig en zorgvuldig mee wordt gefokt, is het niet schadelijker dan een andere kleur. Natuurlijk moeten de combinaties van blauwe honden heel secuur worden uitgekozen.

De kleur blauw is echt een trend bij honden (lol!). Kortgezegd doen de blauwe Staffie, de blauwe Staff en de Australian Shepherd in blue merle het ontzettend goed bij "liefhebbers". Logisch dat anderen ook willen profiteren van deze business.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Het doel van deze fokster is om een hond te creëren met een wolfachtig uiterlijk, maar met een gedrag dat flexibeler is dan dat van de meeste wolfhonden. Hiervoor heeft Spencer kruisingen uitgevoerd tussen wolfhonden en Duitse Herders, waarvan ze de blauwe gloed van de vacht, de loyaliteit en het gemak bij de training hoopt te behouden."

Dit tekstje gaat over de Blue Bay Shepherd.

Dit is gewoon puur boerenbedrog, om het even netjes te zeggen. Hup, een prachtige kant-en-klare hond, beschikbaar in een schitterende kleur (volgens mij is blauw eigenlijk een fout in de standaard, toch?), je eigen huislupus! Makkelijk op te starten – pardon, ik bedoelde natuurlijk 'te trainen'... en waarom dan niet meteen een hond die lekker met konijntjes gaat knuffelen?

Ze proberen ons een wolfhond te verkopen zonder de nadelen van een wolfhond; een mooie 'wolf' met een hip kleurtje, maar dan eentje die niet zo wild is als de rest, hoor.

Dit soort 'rassencreaties' staan me totaal niet aan... die kruisingen zijn bijna altijd een gok, puur bedoeld om een wolfachtige hond te produceren waarvan het grootste deel gewoon op een Duitse Herder lijkt. Het temperament bij zo'n kruising tussen een herder en een wolfhond gaat alle kanten op als een jojo, en van echte rasontwikkeling is geen sprake. Je kunt namelijk niet echt vooruitgang boeken omdat je anders het risico loopt op een compromis tussen 'de blauwe gloed, de loyaliteit en de trainbaarheid' en de 'wolf'... het is puur een kwestie van uiterlijk.

Ik heb er echt geen woorden voor.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

@Caroline-Eg 1600 euro voor de instapprijs lol, het lijkt wel een gereedschapscatalogus 😁

("Mmm, nou, voor de kleine budgetten hebben we de klassieke kleur, goede weerstand, 6 maanden garantie op onderdelen en werkuren... In de hogere prijsklasse, 2000 euro, een heel mooi kleurtje, lichte ogen die mooi passen bij de vacht en tot slot, het topmodel, 2500 euro, ons paradepaardje... Heb je al een keuze gemaakt? Hmm?")

Ik wist niet dat de Oudduitse Herder erkend was in Duitsland! Dat is goed nieuws, gezien de extreme selectie waar onze oosterburen toe in staat zijn... Dan kun je maar beter kiezen voor een hond met een karakter en bouw waar echt aandacht aan is besteed. En volgens mij heeft dit ras ook nog eens een breed scala aan kleuren. Eigenlijk "het nuttige met het aangename" verenigen.

Vertaald Frans
    C
    Caroline-eg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

1600 euro als startprijs? Het is eerder 2000 of 2500 euro. Bovendien streven ze totaal niet naar erkenning of uniformiteit, ook al is het alleen voor gezelschap. Vergeet niet dat er een echte werkhond achter zit, namelijk de Oudduitse Herder. Ik heb het idee dat het een doorgeslagen selectie is van dit ras; ze kunnen lichte ogen hebben maar dat is zeldzaam, ze kunnen blauw zijn maar dat is ook zeldzaam. Je combineert alle zeldzame kenmerken van dit ras en maakt er een hond zonder erkenning van die duurder wordt verkocht dan het origineel, terwijl dat origineel juist meer erkenning verdient en er wél echt selectiewerk achter zit. Maar de prijs daarvoor is 1100 tot 1200 euro als startprijs, inclusief gezondheidstesten, een Duitse stamboom en vaak fokkers die de pups tot 10 weken bij zich houden.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 19

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!