Bloed in de ontlasting van mijn pup

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn pup van 3 maanden heeft bloed in haar ontlasting, maar het is maar een klein druppeltje. Haar ontlasting is wel zacht, maar ze heeft geen diarree. Ik ben al naar de dierenarts geweest en die heeft me alleen Smecta voorgeschreven en een middel om de darmflora (ik weet niet zeker of je het zo noemt) te herstellen.

Maar ik maak me echt grote zorgen!!!

Wat moet ik doen??

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Humeur-De-Chien
    Humeur-de-chien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Ptitpou,

Welke kleur heeft het bloed in de ontlasting?

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Houd je ons op de hoogte? Arme schat! Ik hoop dat het snel weer beter gaat...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb haar toevallig net ontwormd, maar blijkbaar heeft ze geen wormen...

Oké, ik ga meteen even naar de samenstelling kijken!

Heel erg bedankt

Vertaald Frans
    Célineo
    Rapporteren

Dit soort problemen komt (volgens mij) vaak door de voeding. Het kan komen door iets wat de hond heeft gepikt of soms door wormen als de hond echt heel gevoelig is (dat was bij de mijne het geval; ik heb twee honden met wormen gehad, de ene had vreselijke buikpijn terwijl je NIETS zag, en mijn kereltje kreeg meteen bloederige diarree zodra hij ze opliep...).

Wat de brokken betreft, moet je echt naar de samenstelling kijken... Het eerste wat vermeld staat, is waar er het meeste van in de brok zit. Omdat een hond een carnivoor is, moet het eerste ingrediënt vlees zijn, anders heb je eigenlijk al een probleem. Persoonlijk mijd ik "meel van...". Voor honden die snel last hebben van hun maag wordt vaak mager vlees aangeraden (zoals kip, vis, etc., en vermijd wild zwijn, rund, enz.), omdat dit makkelijker te verteren is. En over het algemeen zijn graanvrije brokken toch beter geschikt. Dus check even de verpakking en de samenstelling. Het eerste ingrediënt geeft je al een goed idee, en daarna moet je even naar de rest van de details kijken.

Uiteindelijk blijft rauw voer op zich de beste keuze, maar het is niet altijd even simpel om daar mee te beginnen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt!

Hoe weet ik of zijn brokken niet bij hem passen?

Vertaald Frans
    Célineo
    Rapporteren

Gewoon zen blijven... wat er ook gebeurt. Houd zijn ontlasting goed in de gaten, ga even terug naar de dierenarts als het verergert en check of zijn voer wel goed is. Als het voer niet bevalt, kun je beter pas overstappen als hij zich weer wat beter voelt. Zo voorkom je dat hij ook nog eens een voerwisseling moet verwerken terwijl hij zich al niet lekker voelt.

Mijn hond heeft last gehad van bloederige diarree... hij poepte op een gegeven moment alleen nog maar bloed... Je kunt je de paniek wel voorstellen, maar je moet echt rustig blijven, want stress maakt het alleen maar erger.

Vertaald Frans
  • 16 reacties van 16

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer