Bloed in de ontlasting van mijn pup

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn pup van 3 maanden heeft bloed in haar ontlasting, maar het is maar een klein druppeltje. Haar ontlasting is wel zacht, maar ze heeft geen diarree. Ik ben al naar de dierenarts geweest en die heeft me alleen Smecta voorgeschreven en een middel om de darmflora (ik weet niet zeker of je het zo noemt) te herstellen.

Maar ik maak me echt grote zorgen!!!

Wat moet ik doen??

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Ava1506
    Ava1506 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Mijn puppy van 3 maanden heeft bloed bij de ontlasting, echt maar een klein druppeltje. Haar poep is wel zacht, maar ze heeft geen diarree. Ik ben naar de dierenarts geweest en die heeft me alleen Smecta (werkzame stof: diosmectiet) voorgeschreven en een middel om de darmflora te herstellen (ik weet niet zeker of je het zo noemt).

Maar ik maak me echt heel erg zorgen!!!

Wat moet ik doen??

Hoi 

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem met mijn Spitz van 7 maanden, hoe is het bij jou verder gegaan?  

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Bel direct de spoeddierenarts bij jou in de buurt. Ernstige diarree, en al helemaal als er bloed bij zit, kan bij jonge pups binnen een paar uur fataal zijn.

Vertaald Frans
    J
    Jade 125 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb een Bull Terrier en puppy's. Ze zijn ziek, willen niet eten en er zit bloed bij de ontlasting. Ik heb geprobeerd ze met de fles te voeren, maar ze weigeren te eten. Het kleine beetje dat ik ze wel heb kunnen geven, spugen ze direct weer uit. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Als je tips voor me hebt, heel graag... ik maak me ontzettend zorgen, de pups zijn pas 2 maanden oud. De moeder is ook ziek geweest met koorts en wilde niet eten. Zij begint nu weer wat te eten, maar met de pups gaat het echt niet goed.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Mijn puppy van 3 maanden heeft bloed in zijn ontlasting, echt maar een klein drupje. De ontlasting is zacht, maar ze heeft geen diarree. Ik ben naar de dierenarts geweest en die heeft me gewoon Smecta voorgeschreven en een medicijn om de darmflora (ik weet niet zeker of je dat zo noemt) te herstellen.

Maar ik maak me echt grote zorgen!!!

Wat moet ik doen??

Hoi allemaal, ik heb hetzelfde probleem. Milo van 2,5 maand oud is gisteren bij ons komen wonen. De kleine heeft bloed in zijn ontlasting, zachte ontlasting zonder diarree. Ik heb meteen contact opgenomen met de fokker en die zei dat als het morgen nog zo is, hij een dagje moet vasten en daarna pas weer brokjes mag krijgen. Ik kan het niet helpen dat ik me toch zorgen maak. Heeft iemand misschien advies voor me?

Bedankt allemaal!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn Guizmo had dit probleem een week geleden: hemorragische enteritis. Heel heftig om te zien, maar het is goed te behandelen met darmwandbeschermers en licht verteerbaar voer. Sterkte! Bij mij kwam het door de ontstekingsremmers.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een bezoekje aan de dierenarts is echt nodig, want bij een puppy kan het snel bergafwaarts gaan en heel ernstig worden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Blijf rustig... wat er ook gebeurt. Houd zijn ontlasting goed in de gaten, ga terug naar de dierenarts als het erger wordt en controleer of zijn voer wel goed is. Mocht het voer niet geschikt zijn, verander dit dan pas wanneer hij weer wat is opgeknapt. Je wilt hem niet ook nog eens belasten met een voeroverstap terwijl hij zich al zo slecht voelt.

Mijn hond heeft ook last gehad van bloederige diarree... er kwam op een gegeven moment alleen nog maar bloed uit... Je kunt je de paniek wel voorstellen, maar je moet echt rustig blijven, want als jij gaat stressen helpt dat niks.

Hoelang duurde het voordat het bij jou weer normaal was? Mijn pup van 8 weken begint nu namelijk ook bloederige diarree te krijgen. Het is net begonnen, wat kan ik doen om dit te laten stoppen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal, ik heb hetzelfde probleem als nyron met mijn beagle-teefje van 4 maanden oud, genaamd Malina. Sinds vanavond heeft ze een paar druppels helderrood bloed vlak naast haar ontlasting. Ik heb haar afgelopen vrijdag in België gekocht en toen ging alles hartstikke goed. De verkoper had me Royal Canin Junior brokken meegegeven, maar omdat die op waren, heb ik gisteren Pedigree Junior kip en rijst gekocht. Zouden die druppels bloed door de wisseling van merk kunnen komen? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi iedereen, ik heb net een pitbull-teefje van anderhalve maand oud gekocht en ik heb dezelfde zorgen. Mijn kleintje heeft een paar druppels bloed bij elke ontlasting en dat verontrust me nogal. Zou dit door haar voeding en spijsvertering kunnen komen gezien haar jonge leeftijd? @célinéo, jij lijkt me hier behoorlijk wat vanaf te weten, zou je me een antwoord kunnen geven? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Sinds zaterdagavond hebben we een kleine zwarte Keeshond-pup van 3,5 maand oud die Louna heet. Vanmorgen zagen we bij het opstaan twee of drie druppeltjes bloed bij haar ontlasting. Is dit erg? We maken ons flink zorgen omdat we haar pas sinds zaterdag hebben. We zijn al bij de dierenarts geweest om haar te laten chippen en voor haar tweede inenting. Zou dit een reactie op de vaccinatie kunnen zijn? De fokker vertelde dat ze vorige week nog is ontwormd en dat we dat pas over drie weken weer moeten doen. Wat moeten we nu doen? Bedankt voor jullie advies!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 16

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer