Bench, voor of tegen?

maelfie
Maelfie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb de indruk dat steeds meer mensen een bench gebruiken (behalve voor transport). Bijvoorbeeld om de hond erin op te sluiten als ze weg zijn om te voorkomen dat hij dingen sloopt, of om te voorkomen dat hij zijn behoefte in huis doet. Dit laatste voor de zindelijkheidstraining, omdat een hond zijn eigen nest niet graag bevuilt. Ook het opsluiten 's nachts zie je vaak... kortom, ik wilde weten wat jullie ervan vinden. Ben je voor of tegen de bench en waarom? Is het een goede of slechte methode? Nuttig of niet?...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Tegen... nou ja, ik heb wel een bench moeten gebruiken voor mijn kat omdat ze haar bekken had gebroken. Ze mocht twee maanden niet naar buiten, maar er was geen andere keus. Behalve voor in de auto (en die van mij zit gewoon vast naast me) en bij ernstige verwondingen zie ik het nut er niet van in. Wie wil er nou zo opgesloten zitten?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Margot69, wat mij betreft zal ik je niet veroordelen, ook al zou ik zelf nooit een bench gebruiken. Gezien wat je schrijft, ben je waarschijnlijk een van de weinigen die op een gezonde manier met deze methode omgaat.

Ik denk dat de meeste mensen hier, net als ik, negatief hebben gereageerd vanwege het feit dat er zo vaak misbruik van wordt gemaakt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tegen, om twee redenen:

- Als opvoedmiddel bestrijdt het de symptomen en niet de oorzaken. De hond sloopt dan misschien niets meer, maar je vraagt je niet meer af waarom hij dat in de eerste instantie deed. En wat betreft het zindelijk maken van een pup: het is echt niet oké om de behoefte om zich te ontlasten mechanisch te beperken, zeker niet langer dan wat fysiek gezien normaal is.

- Voor de Fransen onder ons: verdiep je maar eens in de 'code rural' en de minimale leefruimte die elke hond moet hebben, anders wordt het gezien als dierenmishandeling. Nou, met een bench zit je daar echt héééél ver onder...

Vertaald Frans
    Margot69
    Margot69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Op het risico af dat ik mijn handen in een wespennest steek en felle reacties uitlok (zoals ik op verschillende forums heb gezien), geef ik eerlijk toe dat ik VOOR de bench ben, mits deze natuurlijk op de juiste manier wordt gebruikt.

Ik denk niet dat hondeneigenaren die een bench gebruiken lui zijn of zich niet bekommeren om de behoeften van hun dier (die zijn er vast wel, maar dat is slechts een heel klein deel).

Mijn eigen hond van anderhalf jaar, die erg sportief en actief is, zit overdag in de bench als ik aan het werk ben of gewoon de deur uit moet.

Hoewel ze hartstikke zindelijk en gehoorzaam is, sloopt ze werkelijk alles zodra ik weg ben en doet ze haar behoefte op mijn bank en mijn bed...

Ze was totaal in paniek als ik haar alleen in huis liet.

Drie maanden geleden heb ik de knoop doorgehakt en een bench gekocht; een lekker grote waarin ik haar mand, haar drink- en voerbak en wat speeltjes heb gezet.

De bench staat open als ik thuis ben; mijn hond slaapt erin en gebruikt het als haar vaste rustplekje. Ik doe de bench alleen dicht als ik weg ben.

Tegenwoordig is ze rustig als ik thuiskom, de hysterie is verleden tijd.

Natuurlijk krijgt ze daarnaast haar ochtendwandeling en kan ze tussen 12:00 en 14:00 tijdens mijn pauze een uur lang lekker rennen door de wijngaarden.

De bench is niet de boze wolf; het maakt een hond niet ongelukkig als je hem goed gebruikt en als je het op een positieve manier introduceert in het leven van je hond, en niet als een makkelijke oplossing uit gemakzucht.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik noemde die 8 uur omdat dat meestal de werktijden van de meeste mensen zijn! Als ik langer weg ben, komt mijn zus even langs en laat ze ze lekker de tuin in 😉

Sirius is een type Dobermann. Ik heb geprobeerd hem op mijn profiel te zetten, maar de foto staat op z’n kop (ik ga nog proberen dat te fixen, pfff). Hij is misschien niet de knapste, die ouwe reus van me, maar het is mijn hond, dus ik hou van hem, hoe lelijk en krom hij ook is 😁

Die vent die hem aan mij verkocht heeft, is een importeur. Voor dat soort mensen telt alleen het geld. Of ze nou pannen verkopen of honden, dat maakt ze geen snars uit!

Sirius was echt een 'overblijvertje'; ik denk dat hij hem al maanden probeerde te verkopen maar niemand wilde hem hebben, dus ja, hij is behoorlijk verwaarloosd...

De afgelopen dagen hielden de jacht en de harde wind ons ook tegen om lekker te gaan wandelen, maar goed, ondanks dat mijn honden echte sporters zijn, kunnen ze gelukkig rustig blijven in de tuin en in huis... Jj

Vertaald Frans
    Gigi397
    Gigi397 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt superrrrrrrr, dat had je in je eerste bericht moeten zeggen. Okééééééééé, maar waarom had je het dan over 8 uur? Dat is inderdaad de gebruikelijke tijd. Dat je wandelen als een plezier ziet, daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn Champagne is ook 2 jaar en die laat me echt lachen met al die gekke bekken. Behalve dan met die twee stormen achter elkaar. Hoewel ik een Belg uit Brussel ben, hebben we de "gevolgen" hier ook wel gemerkt lolllll. Zondag de hele dag en vandaag ook. Je hebt trouwens niet gezegd wat voor ras of kruising je hondje is?

En die kerel durfde je een hond te VERKOPEN waar hij blijkbaar nooit naar omgekeken heeft? Die heeft echt een partij lef. Je hebt gelijk, ga er gewoon voor. Natuurlijk ben je geen beroemdheid, dus dan gaat het minder snel en zonder media-aandacht. Ik neem aan dat hij geen vaccinatieboekje had? Gigi

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Liefsssss Mamaelfie, hoi Wieges, een hondenbench is niks anders dan pure luiheid om niet met de hond te hoeven wandelen. Wanneer je besluit een pup of een hond te nemen, weet je normaal gesproken dat hij dingen moet leren, en dan vooral zindelijk worden en hem uitlaten in weer en wind. En hem voeren. Je weet zelf heel goed hoeveel uur je werkt. Heb je geen aardige buren die hem rond het middaguur en rond 16:00 uur kunnen uitlaten?

Je geeft zelf toe dat hij al uit een situatie komt waar ze werden opgesloten, doe hem niet opnieuw aan waar hij zo bang voor is. Anders wordt hij alleen in die bench niet alleen angstig en paniekerig, maar raakt hij echt totaal lusteloos. Hoe oud is Sirius eigenlijk? gigi397

Geen paniek, lees mijn bericht nog maar eens goed! Ik heb mijn hond nog nooit in een bench gedaan als ik weg ben! Hij heeft samen met de andere hond toegang tot 40 m²!

Wat betreft de plasjes en poepjes... Tja, met zijn verleden had hij geen enkel besef van zindelijkheid, dus het is hetzelfde avontuur als met een puppy van een paar maanden. Op dit moment is Sirius bijna 2 jaar en ik heb hem nu 6 maanden.

Hij komt niet uit een asiel of van een stichting, het is een persoonlijke redding... Ik heb hem overgekocht van een vent die hem aan me verkocht terwijl hij stonk, graatmager en angstig was, en ook nog eens bloedarmoede had 😠

Helaas heeft geen enkele stichting interesse getoond in mijn situatie, ondanks al mijn pogingen... Maar ik verlies de hoop niet, ik blijf mijn best doen 👌

In mijn vorige bericht had ik het over zijn verleden, niet over het heden (dat nu bestaat uit boswandelingen en lekker luieren bij de haard).

Trouwens, ik werk momenteel niet en bij mijn vorige baan was ik nooit langer dan 6 uur van huis (dat is natuurlijk best lang, maar als ik thuiskwam was wandelen met de honden geen corvee maar juist een plezier)...

Vertaald Frans
    Gigi397
    Gigi397 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dikke kusss Tityssss, Bob. Een bench om hem te vervoeren is prima, of anders – wat ik je niet toewens – voor als hij terugkomt van een operatie om rustig bij te komen van de narcose. Op zo'n moment hebben ze een rustig plekje nodig, maar doe de bench dan niet dicht.

In ieder geval heb ik geen goed woord over voor het asiel en hun gebrek aan zorg en een beetje liefde. Als het om een particulier gaat is het nog erger, dat noem je gewoon dierenmishandeling. Dat moet je echt aangeven, net als het asiel als dat inderdaad zo is gegaan. Elk asiel heeft een dierenarts, dus deze is echt waardeloos. Elk dier heeft recht op respect. In België hebben we een minister van Dierenwelzijn en die onderneemt tenminste actie. Hij heeft twee slachthuizen laten sluiten waar ze slachtten zonder verdoving. Maar dat ministerie werd wel min of meer gedwongen door alle petities, waaronder eentje met 900.000 handtekeningen en de andere ook nooit minder dan 100.000. Meneer Hulot had een ministerie van Natuur, geloof ik, en toen er brieven kwamen over het afschieten van wolven, heeft hij het gevraagde quotum niet eens verlaagd. WAARDELOOS gigi397

Vertaald Frans
    Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik ben er ook op tegen, maar het hangt er eigenlijk vanaf. Ik heb begrepen dat een bench als een soort binnenhok kan dienen, in dat geval: waarom niet? Het blijft dan open en hij heeft z’n rust. Trouwens, veel honden die bang zijn kruipen onder de tafel; dat is een overdekt, klein en veilig plekje.

Maar een bench gebruiken om er zelf maar vanaf te zijn? Nee, daar ben ik het niet mee eens. Dat is te makkelijk, het lost het probleem niet op en je blijft in cirkeltjes draaien. En wat heeft het voor zin om een hond te nemen als je hem in een bench stopt?

Vertaald Frans
    Tityswood
    Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Niets aan toe te voegen: ik zit in team 'open bench' omdat ik een bang meisje heb dat het fijn vindt om op een beschut plekje te liggen. Als je het goed aanpakt, kun je hem best af en toe dichtdoen, mits het met mate en op het juiste moment gebeurt.

Helaas weet ik niet zeker of de mensen die dit doen wel echt weten waar ze mee bezig zijn!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 22

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!