Pinscher heeft Babybel-was gegeten

Princessekarine
Princessekarine Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Mijn hondje heeft vanavond de helft van het waslaagje van een Babybel gegeten... ik maak me zorgen, denken jullie dat het gevaarlijk is? Vorige week heeft ze een oog van een knuffelbeer opgegeten en was ze erg ziek, een soort buikgriep met bloed... natuurlijk ben ik naar de dierenarts geweest die haar heeft behandeld en nu begint het weer... ze eet alles wat er rondslingert, het wordt echt lastig. Hebben jullie tips om haar te leren niet meer alles te eten wat ze vindt? Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

http://www.astuceshebdo.com/2014/08/cire-mini-babybel.html?m=1

Hier heb je wat info over Babybel😁, ik eet er zelf ook superveel (zonder reclame te willen maken😂) en dit is natuurlijk een ongelukje dat ook bij kinderen kan gebeuren. De korst van een Babybel is expres zo gemaakt dat het niet gevaarlijk is bij inslikken. Dat gezegd hebbende: het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het opeet en je moet vooral goed uitkijken met het lipje om hem open te maken, want dat kan wel echt een risico vormen.

Verder denk ik dat je het beste gewoon geen potentieel gevaarlijke dingen kunt laten slingeren. Pas ook op met knuffels; ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar toen ik klein was, waren sommige knuffels (zoals die 'Monchhichi's') gevuld met kleine zoete korreltjes van 2 millimeter, net als homeopathische korreltjes. Dat kan dieren juist aanmoedigen om de boel te slopen.

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het commando 'afblijven' kun je prima trainen met beloningen.

Houd een snoepje in je hand en geef het commando 'afblijven'. Beweeg je hand naar haar toe; als ze het probeert te pakken, sluit je je hand. Dit herhaal je totdat ze netjes voor het snoepje blijft wachten zonder aanstalten te maken om het te pakken. Op dat moment geef je haar een beloning met je andere hand.

Daarna kun je dit oefenen met een snoepje op de grond. Houd je voet in de buurt en als ze het wil pakken, hup, zet je je voet op het snoepje.

Dit komt goed van pas voor het geval je eens per ongeluk iets laat vallen.

Wat dat incident met de knuffel betreft, dat is een ander verhaal... een hond verscheurt dingen nu eenmaal, dus je moet haar niet laten spelen met speelgoed dat niet speciaal voor honden bedoeld is. Hondenknuffels hebben namelijk geen plastic oogjes.

En wat die buikgriep betreft: als die botten waar je het over hebt die beige dingen zijn, gemaakt van 'huid van wie-weet-wat', dan is dat niet best... Ook al is het voor honden gemaakt, het is echt rotzooi (sorry voor het taalgebruik, maar een ander woord is er niet voor) en ja, daar kunnen ze flink ziek van worden.

Kies liever voor natuurlijke snacks zoals een varkensoor (niet in één keer geven voor een chi...), kleine stukjes gedroogd vlees of wat gedroogde pens.

Vertaald Frans
    Princessekarine
    Princessekarine Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Mijn prinsesje is 8 maanden oud… ze eet echt alles wat ze maar tegenkomt… Ze heeft het oogje van een knuffel in tweeën gebeten, het ronde deel en een ander stukje dat op een plastic schroefje lijkt. Ik denk dat ze zich eraan bezeert… of die kauwkluiven die ik haar inmiddels niet meer geef… hebben jullie tips hoe ik haar dit kan afleren?

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Net als bij Emla, houd het goed in de gaten en let er vooral op dat je niets laat rondslingeren wat potentieel gevaarlijk kan zijn...

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De was van een Babybel is niet giftig en zou gewoon door het lichaam moeten gaan. Je moet er wel op letten dat het geen verstopping veroorzaakt, dus hou goed in de gaten hoe vaak hij poept.

Maar als hij buikgriep heeft gekregen van het oogje van een knuffel, wat eigenlijk nergens op slaat... dan vrees ik dat hij misschien toch al een beetje ziek is...

Hoe oud is jouw chichi?

Een puppy eet alles en de hele tijd, dat wordt meestal wel minder als ze ouder worden, maar het blijven honden; je moet ze dus goed in de gaten houden en ze het commando 'afblijven' leren.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer