Mijn hond eet zijn verband op

S
Sweetheart_fr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

mijn hond van net 1 jaar oud heeft afgelopen zaterdag zijn poot bezeerd. Hij rende door de heg achter zijn zusje aan en sneed zich aan een tak, waardoor hij een snee aan de zijkant van zijn voorpoot kreeg. Omdat het weekend was, zijn we pas dinsdag naar de dierenarts gegaan en die heeft er twee hechtingen in gezet. Het probleem is dat hij er constant aan likt en inmiddels al een hechting heeft losgetrokken. Ook trekt hij het verband eraf dat ik zelf maak met gaasjes, een zwachtel en Elastoplast. Het ergste is dat hij het opeet, want ik vind niks meer terug behalve de Elastoplast.

Ik probeer zijn ontlasting te controleren, maar ik heb nog niks gevonden. Is er een kans op een darmverstopping (occlusie)? Hoe merk ik dat? En hoe kan ik voorkomen dat hij het verband er weer af trekt? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Sweetheart_fr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Kayouwiro, je maakt me ongerust en ik hoop dat mijn hondje niet hetzelfde overkomt als die van jou, maar in ieder geval bedankt voor je reactie... Op dit moment is hij in topvorm, hij heeft nog steeds evenveel energie en eetlust. Ik hoop dat ik de gaasjes terugvind in zijn ontlasting, ik ga het goed in de gaten houden.

Elvira, P'titefleur, Toller, bedankt alle drie voor jullie berichtjes. Ik heb aan een hondenkraag gedacht, maar hij is niet rustig genoeg om er een om te krijgen, hij zou zichzelf kunnen bezeren tijdens het spelen met Prune. Vandaag is hij van zijn verband afgebleven, ik ga hem goed in de gaten houden en hoop dat het zo blijft.

Bedankt allemaal! ;-)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Neem een kap, dat is de beste oplossing. In het begin zal hij hem waarschijnlijk af willen doen; hou hem wel goed in de gaten zodat hij zijn bek niet bezeert wanneer hij hem probeert los te krijgen. Ik ken mensen bij wie dat al eens is gebeurd.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet een kap halen bij je dierenarts en die doe je niet af... niet om te eten en niet om naar buiten te gaan....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ga even naar je dierenarts en vraag om een kap, dan kan hij zijn verband er niet meer afkrijgen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Let echt heel goed op dat hij er niet meer van eet. Mijn hond heeft begin deze week een darmblokkade gehad en dat gun ik je echt niet, het is echt geen pretje...

Wat de symptomen betreft: de mijne begon alles wat hij at uit te spugen, of eigenlijk was het "regurgiteren" (hij gaf heel snel na het eten over). En hij werd erg moe, hij was helemaal "slap". Ik ben met hem naar de dierenarts gegaan; hij had koorts en op een röntgenfoto was te zien dat er iets in zijn darmen vastzat, dus hij moest geopereerd worden.

Misschien lukt het je hond om het te verteren en vind je het terug in de ontlasting (ik hoop het echt voor je). Maar het kan ook een tijdje in zijn maag blijven zitten en pas over een paar dagen (of zelfs weken) in zijn darmen terechtkomen en de boel dan pas "blokkeren" (dat is precies wat er bij die van mij gebeurde).

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer