Tramadol voor de hond

L
Lafilledu59 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, mijn hondje heeft net voor de eerste keer tramadol gehad. De dierenarts vertelde dat het een behoorlijk sterke pijnstiller is. Hebben sommigen van jullie dit ook weleens aan je viervoeter gegeven? Zo ja, hoe reageerde hij erop? Hebben jullie bijwerkingen gemerkt en hielp het goed? Bedankt voor jullie ervaringen!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

39 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik leef echt met je mee.

Dat is inderdaad vreemd, normaal gesproken is de hond na de eerste prik meteen buiten westen.

Het moest gewoon gebeuren. Je hond lijdt nu niet meer. Ondanks dat het met de eerste injectie even anders liep, is het toch beter dat hij thuis is ingeslapen.

Schroom niet om hier je hart te luchten als je daar behoefte aan hebt.

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Hulco is er niet meer ....

Ik heb nog om bevestiging gevraagd bij de dierenarts en ze bevestigde dat dit inderdaad het beste was om te doen. Zijn tumor was al vergevorderd. Ze zei dat we geluk hadden dat we hem nog drie maanden bij ons hebben kunnen houden nadat het ontdekt was...

Mijn kanjer lag op de bank toen ze kwam. Hij vond het altijd geweldig als er mensen over de vloer kwamen en was dan superenthousiast. We moesten hem tegenhouden zodat hij niet van de bank af zou springen, want dat wilde hij: ze uitgebreid gaan begroeten (de assistente was er ook bij)... Het viel net in een week dat mijn eigen dierenarts met verlof was, dus het was een waarnemer. Ze schoor een stukje van zijn achterpoot om het infuus aan te leggen terwijl we hem vasthielden. Mijn grote kerel gilde het uit en schoot overeind op een manier die ik nog nooit heb gehoord, veel harder dan wanneer je per ongeluk op de poot van een dier gaat staan. Volgens mij deed ze hem echt ontzettend veel pijn en kwam het niet door de angst, wat zij beweerde...

Via het infuus diende ze de narcose toe. We hebben even gewacht, maar hij was erg onrustig en het had geen effect, dus nog een dosis erbij. Daarna bleef hij zijn kop maar van links naar rechts draaien en was hij aan het kwijlen. Na een tijdje, terwijl we tegen hem praatten en hem aaiden, stopte hij daarmee en leek het alsof hij naar denkbeeldige dingen keek. Ze koos er daarna voor om het laatste middel in zijn voorpoot te spuiten. Hij leek de naald niet te voelen en binnen een seconde was hij voor altijd ingeslapen....

Misschien vergis ik me, maar voor mijn gevoel had de euthanasie — in ieder geval het eerste deel ervan — anders moeten verlopen en had hij niet zo hoeven gillen.

Dat is het.

Vertaald Frans
    Ktrine37
    Ktrine37 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik leef met je mee... ik wens je heel veel sterkte...

Rust zacht, lieve Huclo, in een wereld zonder pijn...

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heel veel sterkte met dit zware moment van afscheid nemen van je maatje. Door dit laatste gebaar geef je hem een ultiem bewijs van liefde en je hoeft jezelf echt niets te verwijten.

Ik denk aan je vanmiddag...

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Weet je, ik ben in gedachten bij jullie als het moment daar is. Jullie hebben gedaan wat de dierenarts adviseerde, dus verwijt jezelf vooral niets. Het is nu tijd om afscheid te nemen van Huclo

Heel veel sterkte

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het spijt me enorm om te lezen dat het einde gekomen is. Je hebt je uiterste best voor hem gedaan en het is echt fijn van je dat je luistert naar de signalen die deze oude vriend je geeft.

Ik leef heel erg met je mee. Ik denk dat je je verdriet (of in ieder geval je emoties) niet kunt verbergen; je hond voelt dat sowieso aan, maar voel je daar vooral niet schuldig over.

Wat mij betreft moet je vooral niet aarzelen om alles hardop uit te spreken om hem echt te kunnen "laten gaan".

Drie maanden geleden heb ik mijn paard Pepper moeten laten inslapen, ze was 27 jaar. Soms huil ik nog steeds tranen met tuiten, dus geef jezelf de tijd. Geniet nog even van hem (dikke knuffel, samen een filmpje kijken...) zodat je iets hebt om je aan vast te houden, naast de herinneringen die je natuurlijk al hebt.

Het spijt me oprecht en ik leef met heel mijn hart met je mee.

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Goedenavond, het gaat morgenmiddag hier thuis gebeuren. Hem laten gaan is echt het beste voor hem, het is botkanker en dus ongeneeslijk. Wat het nu zo zwaar maakt is natuurlijk dat we een einde aan zijn leven moeten maken, maar ook het feit dat je de dag en het tijdstip al precies weet....

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sterkte.

Je hebt hem tot aan het einde van de weg begeleid, er is nu nog maar één laatste stapje waar je hem bij moet helpen.

Het is een pijnlijk moment, maar onvermijdelijk...

Ik leef met je mee

Vertaald Frans
    L
    Rapporteren

Hoi, ik heb de kliniek gebeld voor Huclo en helaas is er, behalve morfine (waar hij dag en nacht van zou slapen), geen pijnstiller die sterker is dan tramadol....

Hij blijft maar liggen en staat alleen op als het echt moet. Hij mankt of houdt zijn pootje zelfs omhoog. Hij houdt zijn plas op omdat hij daarvoor naar de tuin moet lopen en dat hem pijn doet, dus hij stelt het moment steeds uit. De praktijk heeft ons uitgelegd dat hij aan het einde van zijn weg is en dat we moeten kijken naar zijn kwaliteit van leven, de dingen waar hij nog van geniet enz. En natuurlijk moeten we rekening houden met zijn pijn; ook al laat hij niets merken, hij moet wel pijn hebben. Vanmorgen hield hij zelfs in zijn slaap zijn poot omhoog. Gezien al deze dingen hebben we besloten om hem te laten gaan, ook al is dat heel erg zwaar.

Vertaald Frans
    Ktrine37
    Ktrine37 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, bedankt voor de update... nou, we gaan hard duimen dat die 3 dagelijkse doseringen goed aanslaan en dat het hem de nodige verlichting geeft 😉

Fijne avond nog en knuffel je hondje ook maar lekker 🙂

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 39

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!