Goedenavond
Ik leef met je mee met dit verlies, het is zo zwaar om mee te maken!
Ik zat in bijna dezelfde onzekerheid.. wat betreft de vraag of ik weer een nieuwe viervoeter in huis moest nemen..
Na mijn geweldige Volka belandde ik in een soort zware depressie, de eerste van mijn leven.
Het verlies van mijn Vovo is een drama dat me echt gebroken heeft.
Ik denk dat ik nog dieper in de wanhoop zou zijn gezonken, het is vreselijk. Mijn dochter en mijn man hebben het ook zwaar gehad met mijn tranen, deze crisis en mijn wanhoop! En mijn agressiviteit, omdat ik niet kon verkroppen dat zij niet hetzelfde verdriet voelden..
Er was een moment dat ik wilde wegvluchten van mijn gezin en mijn huis, zonder mijn hond.. het was een leegte die ik niet meer trok.. in dit huis zijn zonder haar!
Volka is thuis overleden na een lijdensweg op een zaterdagnacht. Ik had niet gedacht dat ze ons zou verlaten en toen ik het besefte, was het te laat om de spoeddierenarts nog te bellen. Ik heb haar zo goed mogelijk gesteund, maar mijn schuldgevoel is sindsdien enorm.. Ik heb mijn lieve Vovo laten lijden.
Ik had haar die nacht weg moeten brengen naar een dierenarts, zodat hij haar pijn had kunnen verzachten met een rustig inslapen.
Mijn man zag een nieuwe hond eerst niet zitten, zeker niet na dit drama..
Ik hield voet bij stuk en begon rond te kijken naar een nieuw teefje, en uiteindelijk hebben we weer een Labrador genomen.
Hij gaf toe omdat hij zag dat ik dan weer ergens anders aan dacht..
Nu hebben we deze "nieuwe" viervoeter en in het begin bezorgde haar karakter me echt kopzorgen. Ik hoopte weer wat van de zachtheid van mijn Volka terug te vinden — hetzelfde ras, ook een vrouwtje — nou, echt niet dus, ze is het totaal tegenovergestelde..
Er waren dagen dat ik spijt had van Oxane, mijn "raptor-Labrador"..
Bij haar ging alles mis!
Ze beet zelfs!
Mijn man wilde haar terugbrengen naar de fokker. Onze relatie heeft het zwaar gehad... veel ruzies...
Ik heb doorgezet (diep vanbinnen nam ik het mezelf wel kwalijk, maar ik zou die hond nooit hebben teruggebracht).
Soms kijk ik 's ochtends naar haar en denk ik: Volka was uniek!
Maar eindelijk begin ik haar te begrijpen en zie ik haar goede kanten ^^
Ze verandert elke dag, het gaat steeds beter..
Ze houdt me bezig!! De training gaat de goede kant op, we beginnen elkaar steeds beter te begrijpen..
Volka is er nog steeds, in mijn hart, en ik ben dat hart aan het vergroten om ook plek te maken voor Oxane..
En ik hoop haar net zo gelukkig te maken als onze Volka al die jaren bij ons was.
Oeps, wat een lap tekst is het geworden... sorry hoor..
Wat @Aggie 19 zei, is echt hoe je erover moet denken.
Je hebt een prachtig gebaar van liefde kunnen maken voor je zieke hond, een gebaar dat mensen die ongeneeslijk ziek zijn en lijden vaak ontzegd wordt...
Sterkte! En als de toekomst een lieve pup brengt, dan is er weer een gelukkige hond bij in deze wereld waar al zoveel honden een rotleven hebben...