Vraagje: moet ik mijn cocker reu laten castreren?

X
Xxomar34xx Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik heb een cocker van 8 maanden oud en ik wilde graag weten of het nodig is om hem te laten castreren. Het is een reu en hij heet Bill. Hij vertoont geen slecht gedrag, maar ik overweeg het uit voorzorg.

Zijn er eigenlijk nadelen verbonden aan castratie?

En wordt een gecastreerde cocker lelijk?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Balista
    Balista Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, dat kan de kwaliteit van de vacht inderdaad wel beïnvloeden. Bij een kortharige hond zal het verschil niet echt opvallen, of zelfs helemaal niet te zien zijn.

Bij een hond met middellang of lang haar zie je het waarschijnlijk sneller, zeker als je ervan houdt dat je hond er goed verzorgd en tiptop uitziet.

Maar ja, is dat nou echt zo erg? Dat moet je als baasje zelf bepalen (die hond maakt het toch niks uit)...

Vertaald Frans
    X
    Rapporteren

Ja, het probleem is opgelost met de hulp van een hele goede hondentrainer.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn hond is bijna 4 jaar oud. Hij is gecastreerd toen hij ongeveer 8 maanden was, nog voordat ik hem adopteerde. Hij is er echt niet minder mooi op geworden, verre van zelfs! Voor alle honden, of ze nu gecastreerd zijn of niet, is goede voeding en voldoende beweging genoeg om overgewicht te voorkomen!

Vertaald Frans
    Flip-Cockwood
    Flip-cockwood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Pfff ja, hij wordt er ook nog eens lelijk van! Onder andere!

https://www.domainehaisha.com/cocker_old/textes/francais/sterilisation.html

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Vijf dagen geleden zat je nog met je handen in het haar door het gedrag van je hond, is dat inmiddels opgelost? Castratie heeft zowel voor- als nadelen, aan jou de taak om die tegen elkaar af te wegen.

Het schijnt dat de vacht van een cocker verandert na de castratie, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Vertaald Frans
    X
    Rapporteren

Als je gecastreerde cockers hebt, kun je me dan wat foto's sturen alsjeblieft?

Vertaald Frans
    X
    Rapporteren

Ik heb nooit gezegd dat hij er gehoorzamer van wordt. Bedankt voor je reacties. Maar wordt hij lelijk door castratie?

Diabetes kun je voorkomen met de juiste voeding.

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk dat je al veel reacties hebt gehad op je andere posts...

Castratie zorgt er alleen voor dat een hond niet wegloopt als hij een loopse teef ruikt en het kan eventueel rivaliteit tussen reuen onderling voorkomen.

Maar castratie gaat je hond echt niet gehoorzamer maken...

Wat de nadelen betreft: castratie veroorzaakt een hormonale disbalans, met kans op gewichtstoename, ziektes zoals suikerziekte, een minder glanzende vacht... kortom, het is niet niks.

Ik wil er wel bij zeggen dat ik niks tegen castratie heb, ik heb zelf ook twee gecastreerde reuen.

Vertaald Frans
  • 19 reacties van 19

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!