Vraagje: moet ik mijn cocker reu laten castreren?

X
Xxomar34xx Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik heb een cocker van 8 maanden oud en ik wilde graag weten of het nodig is om hem te laten castreren. Het is een reu en hij heet Bill. Hij vertoont geen slecht gedrag, maar ik overweeg het uit voorzorg.

Zijn er eigenlijk nadelen verbonden aan castratie?

En wordt een gecastreerde cocker lelijk?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn hond wordt binnenkort 4 jaar. Hij is met ongeveer 8 maanden gecastreerd, nog voordat ik hem adopteerde. Hij is er echt niet lelijker op geworden, verre van! Voor alle honden, of ze nu gecastreerd zijn of niet, is goede voeding en genoeg beweging voldoende om overgewicht te voorkomen!
    Hoi Aggie, heb jij een cocker?

Nee, het is geen cocker, maar wat ik schreef geldt voor alle honden... 😉

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

« We zijn nu al 3 maanden bezig met de hondentrainer »

We hebben hier vaak te maken met trolls, dus als het verdacht klinkt, zijn we op onze hoede...

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je op je eigen gebruikersnaam klikt, laat de site een overzicht zien van alle gesprekken waaraan je hebt deelgenomen. Zo kun je ze makkelijk terugvinden als je een tijdje niet op Wamiz bent geweest.

Mijn mening is dat als mensen zich helemaal uitsloven om je te helpen met

een of ander probleem, het wel het minste is om te laten zien dat je hun reacties hebt gelezen.

Als je niet duidelijk genoeg bent over de situaties die je beschrijft, en bijvoorbeeld tijden door elkaar haalt, word je al snel niet meer serieus genomen en dat is ook logisch.

Vertaald Frans
    X
    Rapporteren

Mijn hond is bijna 4 jaar oud. Hij is met ongeveer 8 maanden gecastreerd, nog voordat ik hem adopteerde. Hij is er echt niet lelijk op geworden, verre van dat! Voor alle honden, of ze nu gecastreerd zijn of niet, zijn goede voeding en voldoende beweging genoeg om overgewicht te voorkomen!

Vertaald Frans
    X
    Rapporteren

Maak je niet druk @docline, het probleem is inmiddels opgelost met een goede trainer (al 5 dagen!). Zeker Caroline Lange? 😆

Jij bent echt niet grappig. Ik weet nog niet goed hoe deze site werkt. Ik herhaal: lees m'n bericht nou eens goed, dan begrijp je het tenminste. Ik waardeer het niet dat je me zo belachelijk maakt.

Vertaald Frans
    X
    Rapporteren

Mijn spaniël, die rond haar tiende is gesteriliseerd, heeft dezelfde vachtstructuur gehouden. (Wat betreft de andere berichten van Xxomar: niets wijst erop dat hij de berichten op alle pagina's leest. In ieder geval is er geen feedback over de voortgang van de genoemde problemen, wat best ontmoedigend is voor de mensen die de tijd hebben genomen om met hem mee te denken.)

Sorry, ik ben nieuw op deze site en ik weet nog niet zo goed hoe het werkt. Wat de gedragsproblemen betreft: Bill en ik zijn naar een hondentrainer gegaan en blijkbaar lag het niet aan de hond, maar aan mij. Ik zal het uitleggen: voordat we die trainer ontmoetten, sliep Bill op mijn bed, at hij tegelijk met mij, mocht ik niet in de buurt van zijn voerbak komen en waren er nog een hoop andere van dat soort problemen. Sinds we het trainingsprotocol voor Bill volgen, gaat het elke dag een stuk beter (de trainer begeleidt ons nu drie maanden). Ik heb dit topic geopend om een breder beeld te krijgen van mijn situatie met Bill — of nou ja, mijn oude situatie met Bill dan.

Nogmaals mijn excuses dat ik niets van me heb laten horen, ik ben nieuw op de site en ben nog volop aan het leren hoe alles werkt.

Vertaald Frans
    X
    Rapporteren

Mijn hond is bijna 4 jaar oud. Hij is gecastreerd toen hij ongeveer 8 maanden was, voordat ik hem adopteerde. Hij is er echt niet lelijker op geworden, integendeel! Voor alle honden, wel of niet gecastreerd, is goede voeding en

voldoende beweging genoeg om overgewicht te voorkomen!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Geen zorgen docline, het probleem is inmiddels opgelost met een goede trainer (sinds 5 dagen al!). Vast Caroline Lange? 😆

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn spaniel is rond haar 10e gesteriliseerd en haar vachtstructuur is hetzelfde gebleven.

(Wat betreft de andere topics van @Xxomar: niets wijst erop dat hij de berichten op alle pagina's leest. Er komt in ieder geval geen update over hoe het nu gaat met de problemen die hij heeft geplaatst, en dat is best wel ontmoedigend voor de mensen die de tijd hebben genomen om met hem mee te denken.)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 19

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!