Schuldgevoel over de komst van mijn nieuwe puppy na het verlies van mijn hond, 3 maanden geleden...

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik ben mijn cocker Fendi van 3 jaar oud tragisch verloren door een auto-ongeluk. Het was een enorme schok en het deed ontzettend veel pijn. Het verlies was zo plotseling en onrechtvaardig, ik ben er nog steeds niet echt overheen. En kom je er eigenlijk wel ooit helemaal overheen?... Het was pas 3 maanden geleden, in november 2013.

Ik dacht er al snel aan om weer een hond te nemen, een blonde cocker, net als Fendi. Ik ben simpelweg doodongelukkig zonder hond. Maar voordat ik de knoop doorhakte, wilde ik een paar fokkers bezoeken, gewoon om te zien hoe ik op andere cockers zou reageren en of ik ze met Fendi zou vergelijken, GEWOON OM TE KIJKEN... nou, vergeet het maar, ik was natuurlijk meteen verkocht!

Een klein, lekker druk puppytje, de laatste die nog beschikbaar was, bleef maar naar me toe komen... ik heb hem gereserveerd en hij mag rond 15 februari mee naar huis.

Hier zie je hem, dit is "Blondin": http://www.youtube.com/watch?v=EF3IS_snJAc&feature=share&list=UUjcuDTld3CzhhC8wZ0Ftcjg

Ik ben superblij, ik kan het bijna niet geloven!! Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik Fendi veel te snel vervang en daar voel ik me schuldig over. Ik ben bang dat dit gevoel me belemmert in alle liefde die ik aan dit kleine hondje wil geven...

Heeft iemand hier ervaring mee? Bedankt voor het delen van je verhaal :)

Karen

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • G
    Get89100 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

We zijn onze hond Iris verloren, een Franse bulldog van 9 jaar, aan de gevolgen van nierfalen. Het verlies was verschrikkelijk; ik had nooit gedacht dat ik ooit zoveel verdriet zou voelen. Ik ben tot het einde bij haar gebleven. De dierenarts vertelde me dat ze na een paar dagen in de kliniek niets meer wilde: niet eten, niet drinken en ook haar behoefte niet meer doen. Hij zei dat onze lieverd op de komst van een van haar baasjes wachtte om te kunnen gaan, en dat heeft ze ook gedaan, vlak bij mij. Ze heeft me de eer bewezen op me te wachten na al die jaren van vriendschap, zachtheid en liefde. Ik wilde hierna eigenlijk geen hond meer, maar uiteindelijk hebben we nu onze kleine Happy, een Duitse staande van 2 maanden oud. Ze is totaal anders dan onze overleden Iris, maar ze helpt ons enorm om dit te verwerken en we houden zielsveel van haar. Natuurlijk zal ze onze kleine bulldog nooit vervangen; zij blijft voor altijd in ons hart. Je moet je niet schuldig voelen als je weer een nieuw dier neemt, integendeel: we zijn er juist om ze liefde te geven en die ook weer terug te krijgen.

Sorry voor het hele verhaal, een fijne dag allemaal!

Vertaald Frans
    G
    Get89100 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

We zijn onze hond Iris verloren, een Franse bulldog van 9 jaar, aan de gevolgen van nierfalen. Het verlies was verschrikkelijk; ik had nooit gedacht dat ik ooit zoveel verdriet zou voelen. Ik ben tot het einde bij haar gebleven. De dierenarts vertelde me dat ze na een paar dagen in de kliniek niets meer wilde: niet eten, niet drinken en ook haar behoefte niet meer doen. Hij zei dat onze lieverd op de komst van een van haar baasjes wachtte om te kunnen gaan, en dat heeft ze ook gedaan, vlak bij mij. Ze heeft me de eer bewezen op me te wachten na al die jaren van vriendschap, zachtheid en liefde. Ik wilde hierna eigenlijk geen hond meer, maar uiteindelijk hebben we nu onze kleine Happy, een Duitse staande van 2 maanden oud. Ze is totaal anders dan onze overleden Iris, maar ze helpt ons enorm om dit te verwerken en we houden zielsveel van haar. Natuurlijk zal ze onze kleine bulldog nooit vervangen; zij blijft voor altijd in ons hart. Je moet je niet schuldig voelen als je weer een nieuw dier neemt, integendeel: we zijn er juist om ze liefde te geven en die ook weer terug te krijgen.

Sorry voor het hele verhaal, een fijne dag allemaal!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn Blondin is nu een dag of tien bij ons in huis. Ik kon niet eerder iets posten omdat deze kleine boef direct bij aankomst begon met het opeten van mijn computerkabels ;) de router, de laders van mijn telefoon en pc... kortom, een echte pro in kattenkwaad!

Al mijn twijfels over zijn komst zijn vanaf de eerste dag volledig verdwenen. Het contact voelde meteen heel natuurlijk aan. Ik vind hem zo schattig en slim! Hij is totaal anders dan Fendi, de cocker die ik op 3-jarige leeftijd op tragische wijze heb verloren. Natuurlijk vergelijk ik ze in het begin wel eens, maar dat voelt niet gek of pijnlijk; integendeel, ik zie af en toe wat terug van mijn overleden Fendi, terwijl ik heel goed weet dat dit een andere hond is met zijn eigen karakter. En een karakter dat hij heeft!

Ik ben nu al dol op hem! Ik voel geen schuldgevoel, hij speelt zelfs met de speeltjes die ik nog van Fendi had. Voor zijn leeftijd — hij is vandaag precies 3 maanden — is hij al erg alert. Hij is al bijna zindelijk en kan al zitten op commando, hij luistert dus echt goed! Maar hij bijt wel overal op!

Je kunt het beste even een kijkje nemen op de website die ik voor hem heb gemaakt, het is een soort geboortedagboek ;)

In ieder geval raad ik het iedereen aan om na het overlijden van je maatje weer een nieuwe hond te nemen, zonder je schuldig te voelen. Het leven wordt weer mooi. Terwijl je de herinnering aan en de liefde voor je vorige hond bewaart, kom je over het verdriet heen en ontstaat er een nieuwe, liefdevolle band tussen jou en je nieuwe kleine vriend!

Link naar de site van Blondin: http://blondincocker.wix.com/blondincocker

Nou, ik houd jullie op de hoogte! Er staat me een flinke periode van puppytraining te wachten!

Dikke kus

Karen

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

In het asiel zitten echt niet alleen maar oude honden, integendeel zelfs, er zitten ook veel rashonden. Ik zet me veel in voor de opvang van honden en help vaak mee met acties bij het asiel hier in de buurt. Er zitten echt schatjes van honden tussen die hun lot niet hebben verdiend. Denk vooral niet dat er alleen maar honden zitten met een pijnlijk verleden of die onhandelbaar zijn.

Dat gezegd hebbende, aan je enthousiasme en ongeduld te zien ben je er helemaal klaar voor om je nieuwe maatje te verwelkomen. Ik wens jullie een geweldige eerste ontmoeting en een heel mooi, lang en gelukkig leven samen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb veel over het asiel nagedacht, maar dat betekent een hond die al wat ouder is... dus minder jaren om samen te delen; het gaat al zo snel. Egoïstisch gezien heb ik toch voor een puppy gekozen om alles weer vanaf het begin op te pakken. Van mijn eerste hond heb ik maar de eerste drie jaar meegemaakt en ik wil het geluk van een puppy weer terugvinden, wat me echt ontzettend blij maakt na de zware maanden die ik achter de rug heb. Ik ben van plan om later wel uit het asiel te adopteren, over een paar jaar. Dan heb ik ook meer ervaring... ik weet helaas niet hoe het is om je hond oud te zien worden... Blondin komt over 3 dagen!!!!!! Ik voel me net een klein kind dat op de Kerstman wacht!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zoals al gezegd, je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Het gezelschap van een dier kan een echte behoefte en een oprechte wens zijn. Ik weet van mezelf dat ik ook niet zonder hond zou kunnen. Nu de mijne ouder wordt, weet ik dat ik hier in de nabije toekomst ook mee te maken krijg. Die eerste cocker wordt nooit "vervangen", echt nooit. Het blijft een mooie periode in je leven met prachtige herinneringen. Natuurlijk hebben we allemaal wel die ene "speciale hond" in ons leven gehad, die hond waarbij alles simpel leek, waarbij je elkaar begreep door alleen maar naar elkaar te kijken, die je gedachten al kon lezen nog voordat je een commando gaf... Dat is de hond die ik nu heb. Het zal vast moeilijk zijn om zo'n band weer terug te vinden, maar je moet een volgende hond echt de kans geven en niet gaan "vergelijken". Uiteindelijk weten al onze lieve honden, als we van ze houden, zichzelf altijd schattig en uniek te maken! Een ander ras kiezen helpt misschien, maar dan moet je natuurlijk niet een specifieke passie voor een bepaald ras hebben... Of een stakker uit het asiel... hem redden van dat trieste lot zou een prachtig verhaal kunnen zijn...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik kan niet wachten om heel veel foto's van Blondin te zien :p Ik ben echt superblij voor je KF ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Goedenavond, door al deze berichten hebben jullie mij ook overtuigd. Ik ga ook een nieuw kleintje adopteren :) ik moet hem nu alleen nog even vinden ^^ :)
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Jullie hebben allemaal gelijk, ik laat het gewoon op me afkomen en ga me niet meer zo druk maken. Ik ben nu al gek op die Blondin!

Vertaald Frans
    C
    Colombe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Welkom Blondin, we kijken met spanning naar je uit! Ik dacht echt dat je hem al had!! Nou ja, jammer dan, hij krijgt zijn cadeautjes gewoon als hij er is!!!! Heel veel geluk!!! En stop met je schuldig te voelen, hij vervangt niemand, het is een nieuw maatje aan wie je een prachtig leven gaat geven vol vreugde, vrolijkheid en moois!! Dus wees juist blij!!!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 19

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!