Overal haren van mijn cocker

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn cocker is ontzettend aanhankelijk, volgzaam, echt geweldig! Het is een fantastische hond. Je moet hem inderdaad heel vaak uitlaten als je in een appartement woont, zoals ik. <\/p>

<\/p>

Ik heb een vraag en dat is MIJN GROTE PROBLEEM: IK VIND OVERAL HAREN (zelfs in mijn slaapkamer die dicht is en zelfs in de kasten in mijn kamer?? Haren tot in mijn ondergoed; de stofzuiger zit verstopt, de wasmachine (die ik net had gekocht) geeft nu al een rood lampje dat de filters verstopt zitten, maar die zijn onbereikbaar omdat ze aan de achterkant van de machine zitten)... Hebben jullie hetzelfde probleem? En alsjeblieft, hoe doen jullie dat? Ik maak drie keer per dag de vloer schoon, ik heb al mijn sokken moeten weggooien... Dit is echt mijn nachtmerrie (onder andere omdat het appartementencomplex alleen kleine honden accepteert en ik mijn cocker naar een heel goed asiel heb moeten brengen; ik ben echt doodongelukkig, ik wil niets liever dan hem snel gaan ophalen, hem stevig tegen me aan drukken en hier verhuizen. Maar eerst moet ik dat probleem met de haren oplossen, want ik ben er ook allergisch voor en ik kan niet tussen de haren leven, ik walg ervan, het is echt vreselijk)<\/p>

<\/p>

Alsjeblieft, HELP ME. ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES<\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je buren hebben het recht niet om je lastig te vallen vanwege je hond, er is namelijk geen enkel verbod op het houden van een hond in een appartement.

Maar als hij in het asiel zit, zal hij door iemand anders worden geadopteerd...

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik snap helemaal niets van dit verhaal, maar wat die haren betreft: een Engelse Cocker Spaniël moet je regelmatig borstelen en hij heeft echt trimbeurten nodig. En ja, hij verhaart het hele jaar door, elke dag weer. Ik heb zelf ook overal haren door het hele huis: op m'n kleren, meubels, dekens, in m'n bed, op het tapijt, enzovoort. In elke kamer, inclusief de badkamer en de wc.

Mijn kleren voor 'buiten' (werk enzo) hangen in een luchtdichte kast (ik draag ook nog eens graag zwart en de haren van mijn honden zijn wit), apart van m'n kloffie voor thuis. Ik kleed me om in de badkamer en m'n lieverds mogen niet tegen me op springen voordat ik wegga (behalve een paar kusjes natuurlijk ;-) ). Ik stofzuig twee keer per week, maar die haren blijven sowieso altijd overal in zitten.

Als je allergisch bent voor haren, moet je echt niet aan dit type hond beginnen...

Vertaald Frans
    Tityswood
    Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat ontzettend rot voor je, dit moet echt een vreselijke tijd voor je zijn.

En het spijt me nog meer om dit te moeten zeggen, maar wat mijn Chihuahua betreft: ik stofzuig minstens één keer per dag en er liggen nog steeds overal haren... Behalve het gewoon accepteren en alles goed onder handen nemen met een kledingroller, heb ik helaas niet echt een oplossing... Om dat constante verharen een beetje te beperken, moet je die lieverds echt dagelijks borstelen. Dat houdt helaas nooit helemaal op...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Toen mijn bichon overleed, zat ik er helemaal doorheen. Mijn ouders hebben me toen deze Engelse Cocker Spaniel met stamboom cadeau gedaan. Ik heb ontdekt dat het een geweldig hondenras is en ik ben echt dol op hem. Wat die haren betreft, heb ik natuurlijk hemel en aarde bewogen en ben ik naar de dierenarts gegaan. Daar vertelden ze me dat een pup, net als zijn tanden, ook zijn puppyvacht verliest om plaats te maken voor zijn volwassen vacht. Daarnaast was er de rui door de seizoenswisseling die er nog eens bovenop kwam, plus een fout van de verkoper bij het tuincentrum die me brokken voor "honden met overgewicht, weinig calorieën" had meegegeven. De combinatie van die drie factoren zorgde voor die enorme bende. Ik hoop dus dat de volgende ruiperiodes minder extreem zullen zijn, want zoiets heb ik nog nooit meegemaakt (vooral omdat een bichon een hond is die niet verhaart, je kunt je het verschil wel voorstellen).

Wat dat laatste punt betreft: ja, hij zit momenteel in een asiel omdat ik constant werd lastiggevallen. Ik werd bedreigd met de politie, er werd steeds bij me aangebeld, en ze hielden me in de gaten toen hij zindelijk werd om te checken of ik het wel goed opruimde... Omdat ik daar in dat appartementencomplex de hele tijd met die mensen opgescheept zat, ben ik uiteindelijk geknakt en daar heb ik nu ontzettend veel spijt van. Ik trok het niet meer en heb mijn vader gebeld, want ik werd er letterlijk ziek van om hem weg te moeten brengen; ik was er zelf echt niet toe in staat. Ik heb er met mensen over gepraat en die buren zijn inderdaad hun boekje ver te buiten gegaan. Ik kan zonder twijfel aangifte doen van intimidatie om mijn hond terug te krijgen en ook een aangetekende brief sturen naar de registratie-instantie om hem terug te halen. Het is een besloten complex en een andere eigenaar had hetzelfde probleem; die had zo'n bekende anti-blafband gekocht. De mijne kreeg er ook een, hij was wel stil maar ook erg aangeslagen. Nu begrijp ik pas hoe hij zich voelde en wat ze hem hebben aangedaan. Die buurman is verhuisd, en dat ben ik nu ook van plan. Mijn enige probleem is dus dat verharen, aangezien dit mijn eerste cocker is. Ik zou het namelijk niet volhouden om overal haren te hebben; het vreet echt aan me, en daarom roep ik jullie hulp in.

Ik hoop dat dit de situatie wat verduidelijkt en bedankt voor je eerste snelle reactie!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Sorry, ik denk dat je het kort wilde houden, maar daardoor snap ik je verhaal nog niet helemaal.

Zou je alsjeblieft de tijdlijn van dit verhaal nog eens kunnen uitleggen? Waar komt de hond vandaan? Zit hij nu in het asiel?

Waarom heb je eigenlijk een hond genomen?

En over die haren, heb je dat al met de dierenarts besproken? Overmatig haarverlies kan namelijk een gezondheidsprobleem zijn...

Nou ja, in ieder geval verliest een hond nou eenmaal haren...

Sorry voor de vele vragen, maar als we verder willen komen, hebben we wat meer van je verhaal nodig...

Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!