Overal haren van mijn cocker

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn cocker is ontzettend aanhankelijk, volgzaam, echt geweldig! Het is een fantastische hond. Je moet hem inderdaad heel vaak uitlaten als je in een appartement woont, zoals ik. <\/p>

<\/p>

Ik heb een vraag en dat is MIJN GROTE PROBLEEM: IK VIND OVERAL HAREN (zelfs in mijn slaapkamer die dicht is en zelfs in de kasten in mijn kamer?? Haren tot in mijn ondergoed; de stofzuiger zit verstopt, de wasmachine (die ik net had gekocht) geeft nu al een rood lampje dat de filters verstopt zitten, maar die zijn onbereikbaar omdat ze aan de achterkant van de machine zitten)... Hebben jullie hetzelfde probleem? En alsjeblieft, hoe doen jullie dat? Ik maak drie keer per dag de vloer schoon, ik heb al mijn sokken moeten weggooien... Dit is echt mijn nachtmerrie (onder andere omdat het appartementencomplex alleen kleine honden accepteert en ik mijn cocker naar een heel goed asiel heb moeten brengen; ik ben echt doodongelukkig, ik wil niets liever dan hem snel gaan ophalen, hem stevig tegen me aan drukken en hier verhuizen. Maar eerst moet ik dat probleem met de haren oplossen, want ik ben er ook allergisch voor en ik kan niet tussen de haren leven, ik walg ervan, het is echt vreselijk)<\/p>

<\/p>

Alsjeblieft, HELP ME. ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES<\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik zou graag een cocker willen, maar mijn moeder heeft 3 eisen: de haren, hij moet vrij klein zijn en hij mag niet te veel blaffen. Is dit de juiste hond?

Nee.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, je kunt beter je eigen topic aanmaken onder het tabblad "een hond kiezen", dan krijg je vast meer reacties. 😉

Vertaald Frans
    Flip-Cockwood
    Flip-cockwood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat zou kunnen...

1. Lange haren hebben meer verzorging nodig, maar zijn minder lastig dan korte haren. Maar goed, zeg maar tegen je moeder dat je bij elke hond wel haren in huis krijgt. Lange haren vormen plukjes, terwijl korte haren de neiging hebben om in de vezels van textiel te gaan zitten.

2. Vrij klein, ja

3. Blaft weinig, maar dat hangt er helemaal vanaf hoe hij wordt opgevoed. Het is een ras dat de neiging heeft om te blaffen als hij wil spelen, je aandacht wil trekken of als hij enthousiast is. Als je dit op de een of andere manier aanmoedigt, zal hij blaffen.

Zeg trouwens ook tegen je moeder dat dit ras geen schoothondje is. Het zijn van oorsprong jachthonden, die altijd al gezinshonden zijn geweest maar die wel echt hun energie kwijt moeten. De cocker heeft vaak een slechte naam omdat hij langere tijd werd geadopteerd door mensen die niet aan zijn behoeften voldeden en hem puur als een binnenhond behandelden.

Het is bovendien een vrij intelligente hond die de boel slim naar zijn hand weet te zetten. Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is belangrijk dat alle gezinsleden zich goed inlezen over dit ras, want deze honden moeten echt goed opgevoed worden.

Vertaald Frans
    C
    Cassandra Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik zou graag een cocker willen, maar mijn moeder heeft 3 eisen: de vacht, hij moet vrij klein zijn en hij mag niet veel blaffen. Is dit de juiste hond voor ons?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb mijn definitieve beslissing nog niet genomen. Misanthrope, je snapt er echt niks van! Ik ben sowieso overal allergisch voor en van die haren werd ik echt doodziek, dus is dat nou een leven? En gaat die hond dat niet aanvoelen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb mijn definitieve beslissing nog niet genomen. Misanthrope, je snapt er echt niks van! Ik ben sowieso overal allergisch voor en van die haren werd ik echt doodziek, dus is dat nou een leven? En gaat die hond dat niet aanvoelen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je hebt het helemaal begrepen! Als de hond de hele tijd verhaart, doen we hem gewoon weg! Een goudvis zou veel beter bij hem passen!

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dus... ga je hem niet meer ophalen en laat je hem bij die vrijwilliger?

(Sorry als dit wat bot overkomt, het is geen verwijt maar een oprechte vraag om te weten hoe dit verhaal afloopt 😳)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt iedereen voor jullie reacties. Ik weet nu dat een cocker de hele tijd verhaart. Dankzij jullie kan ik nu een beslissing nemen. En bedankt kikaah: ze hebben inderdaad het recht niet, zeker omdat mijn hond niets heeft gedaan wat die reactie zou rechtvaardigen (hij heeft een paar keer geblaafd en ik heb hem meteen stilgekregen, en ik heb zelfs een antiblafband moeten kopen; die heb ik na twee dagen alweer afgedaan). En ja, het is zeker dat hij heel snel geadopteerd zal worden, want hij is echt prachtig, super... Daarom heb ik ook zo snel mogelijk op het forum geschreven (ik heb hem naar een asiel gebracht waar de vrijwilligers geweldig zijn voor de honden, met één vrijwilligster die dol is op cockers: haar gezicht straalde helemaal toen ze mijn hond zag en het ziet ernaar uit dat zij hem gaat adopteren). Ik weet dat als ik hem niet terugneem, mijn hond gelukkig zal zijn en goed behandeld zal worden, en dat ik een ander gezin blij heb gemaakt. Bedankt allemaal.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Er was maar één moment dat ik niet overal haren had! Dat was toen ik een jaar lang geen hond had, nadat ik er twee in drie maanden tijd was verloren. Ik huilde elke dag en ik had er alles voor over gehad om weer overal haren in huis te hebben. Trouwens, als ex-hondentrimster kan ik je verzekeren dat je het haarverlies echt wel kunt beperken. Maar ik denk dat als je het niet kunt verdragen om hondenharen in huis te hebben, je er beter geen kunt nemen. Niemand van ons klaagt erover; het hoort er gewoon bij als je met honden leeft en ik moet er zelfs om glimlachen dat ik bijna altijd wel een haar of twee op mijn bord heb liggen.
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!