Mijn chihuahua is haar tanden kwijt
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Het uitvallen van de tanden van je hond kan komen door een tandvleesaandoening (parodontitis). Het is alleen wel zo dat dit pijnlijk is voor de hond voordat de tanden echt uitvallen: is het je opgevallen dat je hond minder eet of er moeite mee heeft? Had hij een slechte adem? Als dat zo is, is de kans groot dat dit de oorzaak is. Je moet weten dat de chihuahua een ras is dat vaker last heeft van tandsteenvorming en dus parodontitis (aarzel niet om even naar de dierenarts te gaan voor een gebitsreiniging voor je andere chihuahua's).
Geen tanden meer hebben zal je hond er echter niet van weerhouden om te eten (zolang er geen pijn is). Als je daarentegen merkt dat hij moeite heeft met het kauwen van zijn brokjes, kun je ze wat nat maken om ze zachter te maken.
Wat betreft de tandvleesaandoening: het uitvallen van de tanden zelf is al een teken van een tandvleesaandoening. Misschien is dat wat je hebt gezien? In elk geval, zolang je hond normaal eet, is het goed. Mocht hij minder gaan eten, dan kun je beter even langs de dierenarts gaan. Die kan dan een behandeling voorschrijven die is afgestemd op de oorzaak van de pijn (bacteriën, ontsteking...).
Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen,
Anais
Een van mijn katten is een hoektand verloren. Een plaatselijke tandvleesontsteking. Eigenlijk gewoon een kleine ontsteking, niks ernstigs.
Behandeling van de dierenarts en hup, meneer is geen andere tanden meer verloren.
Misschien is dat bij jouw hond ook wel het geval. Sterkte, het is nog veel te vroeg om in paniek te raken!
+1 titejava. Maar ik snap je verbijsterde reactie op deze ontdekking wel 😨
Sterkte, wacht even het advies van de dierenarts af....!
Een tip: kijk niet te veel op internet, daar vind je van alles en nog wat. Het beste is om gewoon het advies van de dierenarts te vragen.
4 reacties van 4
- Snel herstel van genegenheid binnen 24 uur. Tel. +229 50 85 06 44
- Terugkeer van je geliefde binnen 24u gratis. Tel +229 50 85 06 44